کد خبر: ۸۷۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 22 July 2020

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ظهر امروز چهارشنبه در جریان راه‌اندازی دستگاه پلاسمافرز در مرکز انتقال خون دزفول، اظهار کرد: دستگاه پلاسمافرز با تلاش‌های فراوان مسئولان شهرستان از چند هفته پیش وارد دزفول شد و پس از تأمین تجهیزات از امروز آغاز به کار کرد و نمونه‌گیری از افراد بهبود یافته را انجام داد.

علی فرهمندپور افزود: در حال حاضر فقط سه دستگاه پلاسمافرز در استان خوزستان وجود دارد که در شهرستان‌های اهواز، آبادان و دزفول نصب شده‌اند.

وی تصریح کرد: با آغاز به کار این دستگاه، شهرستان دزفول از نظر تولید پلاسما در رتبه دوم استان خوزستان قرار گرفت و اکنون می‌تواند علاوه بر تأمین پلاسمای موردنیاز خود، پلاسمای شهرهای شمال خوزستان را نیز تأمین کند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول یادآور شد: پلاسمای مورد نیاز شهرستان دزفول پیش از این از اهواز تأمین می‌شد که با نصب این دستگاه، از این پس در دزفول تولید می‌شود.

فرهمندپور با بیان اینکه پلاسمای افراد بهبود یافته مانند پادزهر است و به بیماران حیات دوباره می بخشد، گفت: افرادی که در ابتدای درگیری با بیماری کووید – ۱۹ هستند، می‌توانند با تزریق پلاسما بهبودی کامل پیدا کنند و از مشکلات بعدی رها شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ فرد بهبود یافته از کرونا در شهرستان دزفول شرایط اهدای پلاسما را دارند، افزود: به افرادی که شرایط اهدای پلاسما را دارند پیامک ارسال می‌شود تا با اهدای پلاسما جان مردم را نجات دهند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: از افراد واجد شرایط اهدای پلاسما که دچار کرونا شده‌اند و دو ماه از بهبودی آنها می‌گذرد، تقاضا داریم پس از دریافت پیامک طبق زمان‌بندی اعلام شده و یا به صورت داوطلبانه نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

فرهمندپور بیان کرد: با راه‌اندازی دستگاه پلاسمافرز از این پس به صورت روزانه هفت مورد پلاسما در سازمان انتقال خون دزفول تولید می‌شود که پنج مورد برای دزفول استفاده و دو مورد برای استفاده سایر هم استانی‌ها به اهواز ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه پلاسما درمانی حالت پیشگیرانه ندارد، اضافه کرد: پلاسما باید در زمان مناسب و شرایط خاص تزریق شود.

فرهمندپور گفت: وضعیت بیماری کووید – ۱۹ و آمار مبتلایان و بستری‌ها در دزفول رو به کاهش است که علت آن رعایت اصول و موازین بهداشتی توسط مردم است. لذا اهتمام مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها باید با شدت بیشتری ادامه یابد چرا که در غیر این صورت شرایط به اوضاع قبل بر می‌گردد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار