کد خبر: ۸۷۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 21 July 2020

 

 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از انشعابات غیر مجاز در سطح استان خبر داد و گفت: جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز باعث برطرف شدن ضعف ولتاژ و رفع مشکلات منطقه‌ای خواهد شد.
حاجی رضا تیموری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره میزان مصرف برق و خاموشی‌های اخیر در سطح استان اظهار کرد: برنامه‌ای برای قطعی برق نداریم بلکه به دلیل گرمای زیاد محدودیت بار را داریم که گذرا و موردی بوده و این به عنوان ضعف ولتاژ تلقی نمی‌شود.

وی با توجه به گرمای پیش رو افزود: به ازای هر درجه گرم شدن هوا به طور تقریبی ۱۵۰۰ مگاوات به بار شبکه‌ای کشور اضافه می‌شود که اگر مشترکان و مردم عزیز در مصرف انرژی برق خود تنها ۱۰ درصد صرفه جویی کنند، با توجه به گرمتر شدن هوا هیچ گونه محدودیت و مشکلی در تأمین برق مشترکین نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران درباره انشعابات غیرمجاز در سطح استان عنوان کرد: ۱۳۳ مرکز ارز دیجیتال در سطح استان جمع آوری شده که از ۹ هزار و ۴۷ دستگاه ماینر به صورت غیرمجاز در تعرفه‌های مختلف از انشعابات استفاده و در این میان پنج مرکز بدون داشتن هیچ تعرفه‌ای و کاملاً غیرمجاز از انشعابات بهره می‌بردند.

تیموری همچنین درباره آمار انشعابات غیرمجاز تصریح کرد: در سطح استان حدود ۷۰ هزار انشعاب غیرمجاز وجود داشته که میزان آن‌ها در نوسان و جمع‌آوری این انشعابات غیرمجاز کمک شایانی در رفع مشکلات و محدودیت‌های منطقه‌ای نیز خواهد داشت.

وی در رابطه با رعایت الگوی مصرف و طرح‌های تشویقی بیان کرد: کشاورزان با انعقاد تفاهم نامه با رعایت چهار ساعت خاموشی از بیست ساعت برق رایگان استفاده و اداراتی که در مصرف خود ۱۰ درصد صرفه جویی داشته، مشمول طرح‌های تشویقی و در غیر این صورت اخطار و حتی قطعی برق را نیز به دنبال خواهند داشت.

مدیرعامل برق استان تهران همچنین درباره مولدهای خود تأمین خاطرنشان کرد: برخی از مشترکان با استفاده از مولدهای خود تأمین، برق مصرفی خود را تولید و به مصرف می‌رسانند و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی در این راستا تعدادی از مولدهای تولید پراکنده، در سطح استان نصب کرده‌اند تا به رفع مشکلات و محدودیت‌های باری استان کمک کند.

تیموری در پایان یادآور شد: افزایش گرمای هوا مصرف برق بیشتری هم به همراه خواهد داشت و این در حالی است که یک سوم مصرف مشترکان بار سرمایشی و توسط دستگاه‌های کولر و چیلر مصرف می‌شود و مردم اگر الگوی مصرف را رعایت کنند و درجه سرمایشی در کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم و کولرهای آبی با دورِ کُند کار کنند در تأمین برق کلیه مشترکان مشکلی نخواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار