ادامه تعاملات گسترده سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد
رؤسای سازمان اوقاف و امور خيريه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست کارگروه مشترک مرکزی این دو سازمان ضمن تأکید بر ادامه تعاملات گسترده به بررسی راه‌های تسریع در رفع موانع تثبیت مالکیت موقوفات پرداختند.
کد خبر: ۸۷۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 20 July 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست مشترکی با دکتر ذبیح‌الله خدائيان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمعی از مدیران و مسئولان این سازمان حضور یافت.

در این نشست که حجت‌الاسلام امرالله حسنی نیا معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی و مجتبی باقرزاده مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز حضور داشتند دو طرف پیرامون موضوعاتی همچون تفسیر مواد قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف، راه‌های رفع اختلاف برداشت سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد، قانون ابطال و خروج از وقف، چگونگی حفظ حق و حقوق شرعی موقوفات، قانون تعیین تکلیف اراضی، صدور شناسه ملی موقوفات ، تعیین تکلیف ۵۰ هزار موقوفه فاقد سند و نحوه استعلام سازمان ثبت اسناد از سازمان اوقاف به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

در سال گذشته تفاهم‌نامه همکاري بين سازمان اوقاف و امور خيريه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستاي اجراي قانون حدنگار "کاداستر" جهت جانمايي و تثبيت موقعيت اراضي و املاک وقفي به امضاي دو طرف رسیده بود که در این نشست بر اتمام انجام این کار تا پایان سال جاری به‌صورت جهادی تأکید شد.

گفتنی است،صدور ۲۰ هزار شناسه ملی برای موقوفات در سال گذشته حاصل تعاملات اخیر سازمان اوقاف با سازمان ثبت اسناد و املاک بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار