مدیرکل فنی‌حرفه‌ای مازندران از انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه استانی برای مهارت افزایی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با مشارکت سازمان فنی‌حرفه‌ای، گردشگری، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری امضا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 20 July 2020

 

سید حسین درویشی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت افزود : یکی از کلیدی‌ترین دستگاه‌ها در تحقق شعار سال، سازمان فنی‌وحرفه‌ای با شعار جهش مهارت است و ما در استان مازندران بر خلاف کشور نه با بیکاری بلکه با بی‌سوادی مهارتی مواجه هستیم.

وی توضیح داد : در واقع زمینه اشتغال در مازندران به اندازه کافی وجود دارد ، اما سواد مهارت برای به بار نشستن آن شغل وجود ندارد و به همین دلیل نیازمند نهضت مهارت هستیم و لازم است در نهضت مهارت‌افزایی در کشور، مشارکت پویا داشته باشیم.
این مسئول با بیان اینکه مهارت‌افزایی زمینه‌ساز توسعه استان است که با کسب و کار اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: باید افرادی داشته باشیم تا نیاز بازار کار را در مهارت، پاسخ دهند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی استان، به این باور رسیده‌ایم که نقش مهارت در کاهش بیکاری، تاثیرگذار است، اظهار کرد: شورای مهارت به این منظور راه‌اندازی شد که در مجلس هم فراکسیونی با این عنوان شروع به کار کرده است.

درویشی با اشاره به وضعیت هشدار در زمینه نداشتن مهارت در سطح کشور، افزود: هشدار نداشتن مهارت کمتر از ابتلا به ویروس کرونا نیست.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه استانی، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در هفته ملی مهارت با مشارکت سازمان فنی‌حرفه‌ای، گردشگری، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری در راستای مهارت‌افزایی امضا می‌شود.

وی گفت: سیاست سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور بر این‌محور است که آموزش بر اساس مزیت استان صورت گیرد.

درویشی با اشاره به ظرفیت گردشگری، صنعت و کشاورزی در مازندران، ادامه داد: باید آموزش‌ها در زمینه نقاط قوت و مزیت ما باشد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران افزود: بخش خصوصی که ۵۵ درصد آموزش‌های ما را تقبل می‌کند در اجرای سیاست‌های سازمان هم کمک‌کار ما است.
وی تصریح کرد: برای تولید محتوای الکترونیکی که در بستر سایت سازمان قرار گیرد از حدود ۲ ماه قبل مشغول کار هستیم.
این مسئول با اشاره به سهم ۲۰ درصدی محتوای الکترونیکی مهارت‌آموزی در فنی‌وحرفه‌ای، اظهار کرد: تا ۸۰ درصد مهارت‌های ما مربوط به کارگاه‌های عملی است اما به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، تلاش کردیم آموزش‌ها به سمت الکترونیکی هدایت شود.
درویشی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ را سال رویش موسسه‌های آموزش آزاد می‌دانیم، افزود: سال گذشته ۵۰ موسسه آزاد مجوز فعالیت دریافت کردند.
وی با اشاره به فعالیت شورای مهارت در استان، تصریح کرد: این شورا متناظر شورای مهارت در کشور و به شکل قانون است که باید اجرا شود.
درویشی گفت: بر اساس وضعیت موجود و نیاز بازار، آموزش‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مشاغل جدید شناسایی شود، افزود: مشاغل امروز در ۱۰ سال آینده برای استان کارایی ندارد و باید سند توسعه مشاغل تدوین کنیم.

درویشی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال، برای ۲ واحد مجوز موافقت‌نامه اصولی جهت تاسیس مراکز جوار کارگاهی صادر شده است، تصریح کرد: پنج کارگاه آموزشی در مرکز استان هم تکمیل و تجهیز شدند.
وی با بیان اینکه ۳۳۷ نفر مهارت ویژه دریافت کردند، گفت: ۸۵۴ نفر در زمینه مشاغل خانگی آموزش دیدند.
این مسئول با اشاره به مهارت‌آموزی ۶۳۳ نفر در محیط کار واقعی در سه ماهه نخست امسال، یادآور شد: بر اساس سامانه رهگیری مهارت‌آموزان برای ۵۳۹ نفر اشتغال ایجاد شد.
وی با بیان اینکه برای یک مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌های استان مجوز فعالیت صادر کردیم، ادامه داد: طرح مشارکت با بنیاد علوی برای آموزش در سه مدرسه شبانه‌روزی نقاط محروم اجرا شد.
این مسئول با اشاره به آموزش ۱۹۳ هزار و ۴۴۵ نفر از دانشجویان و دانش‌اموختگان در سه ماهه نخست امسال گفت: ۶۳هزار زندانی، ۶۲ هزار معتاد بهبود یافته، ۱۲هزار معلول، ۲۷ هزار زنان سرپرست خانوار، ۶۰هزار زنان خانه‌دار، ۲۷۷هزار دانش‌آموز و ۵۲۱ هزار نفر متقاضی مهارت‌آموزی از آموزش‌های ما در سازمان فنی‌وحرفه‌ای مازندران بهره بردند.
ابرتا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار