رئیس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام گفت: جشنواره‌های اختراعات و ابتکارات با عنوان «رویش» و با هدف شناسایی، هدایت و حمایت اخترعات برگزیده و تسهیل مسیر تجاری‌سازی تا رسیدن به نقطه تولید انبوه و ثروت‌آفرینی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ 21 July 2020
 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر مژگان صالحی‌پور اظهار کرد: برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان در دو طیف مستعدان برتر و نخبه، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقاء تولید علم، فناوری، هنر، ادب و فرهنگ و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم انداز کشور در افق 1404، هدف غایی بنیاد ملی نخبگان محسوب می‌شود.

وی گفت: در همین راستا، حمایت‌های این بنیاد به صورت متنوع با مخاطب قرار دادن همه‌ی اجتماعات نخبگانی در حوزه‌های مختلف، ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی، اعضای هیئت‌علمی، مخترعان و نوآوران و برگزیدگان هنری، ادبی، قرآنی و حوزوی، اشاره کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام، با اشاره به جوایز و برنامه‌های این بنیاد، تصریح کرد: اعطای تسهیلات جذب در موسسه‌های علمی (جایزه دکتر کاظمی آشتیانی)، اجرای برنامه‌هایی همچون طرح شهید تهرانی مقدم و طرح شهید احمدی‌روشن و طراحی و اجرای جایزۀ علامه طباطبایی و برنامه ملی شهاب (شناساسی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی) از دیگر اقدامات اصلی بنیاد ملی نخبگان در مسیر  تحقق اهداف اصلی این نهاد است.

صالحی‌پور ادامه داد: طرح شهید «احمدی‌روشن» به منظور تربیت و آماده‌سازی نیروهای مستعد و نخبه با هدف زمینه‌سازی اثرگذاری آنان بر پیشبرد مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، بنیاد ملّی نخبگان از تشکیل هسته‌های دانشجویی با محوریت استادان برجسته دانشگاهی، صنعتی، هنری و ... پیرامون حل مسئله‌های کشور، حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: طرح شهید احدی به‌منظور بهره‌مندی دانش‌آموختگان برتر دوره کارشناسی ارشد از تسهیلات ادامة تحصیل در دورة دکتری تخصصی و طرح شهید صیاد شیرازی شیوه‌نامه بهره مندی دانش آموختگان برتر از تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی ، طراحی شده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام تصریح کرد: در بخش دانشجویان؛ بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه«پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور»، تسهیلات ویژه‌ای از قبیل رتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توان‌مندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی و اعتبار توان‌مندی کارآفرینی را به دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

صالحی‌پور با بیان اینکه توجه و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و فرهنگساز از دیگر رسالت های بنیاد ملی نخبگان است ، ادامه داد:عمده فعالیت‌های این بخش برنامه‌های تربیتی-آموزشی مانند برپایی کارگاه‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی با هدف توسعۀ زیست‌بوم کارآفرینی و اشتغال‌زایی نخبگانی، برگزاری نشست اجتماعات نخبگانی که سرآمد آن دیدار سالانه نخبگان با مقام‌معظم‌رهبری است،  اجرای طرح دوست علمی در رشته‌های مختلف با حضور مستعدان‌برتر دانشگاهی و با هدف ارائۀ آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و محروم است.

وی انجام بازدیدهای تخصصی و فرهنگی متناسب با رشته و علاقۀ اجتماع ، برگزاری نکوداشت سرآمدان ایرانی در حوزه‌های مختلف و برپایی اردوهای جهادی به منظور تزریق تفکر نخبگانی به بخش‌های مورد نیاز با رویکرد محرومیت‌زدایی را از دیگر فعالیت‌های بنیاد نخبگان در این زمینه اعلام کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام با تاکید بر اینکه بنیاد ملی نخبگان در حوزه های سرآمدان ادبی، حوزوی، قرانی و هنری تسهیلات ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: در زمینه اختراعات نیز جشنواره‌های اختراعات و ابتکارات با  عنوان رویش و با هدف شناسایی، هدایت و حمایت اخترعات برگزیده و تسهیل مسیر تجاری‌سازی تا رسیدن به نقطۀ تولید انبوه و ثروت‌آفرینی برگزار می‌شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار