کد خبر: ۸۷۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 19 July 2020

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان از ابتلای تعداد زیادی از بیماران تالاسمی استان به کرونا خبر داد.

مریم خوش‌اخلاق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد زیادی از بیماران تالاسمی خوزستان به کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: هر چند بیماران تالاسمی در زمان مراجعه به بیمارستان‌ها برای خونگیری به خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و پرستاران نیز به خوبی رعایت می‌کنند اما با این وجود به دلیل مراجعه به بیمارستان‌ها، بیماران تالاسمی درگیر کرونا شده‌اند.

وی افزود: حدود ۳۰ نفر از بیماران تالاسمی در اهواز به کرونا مبتلا شده‌اند. تعدادی از مبتلایان نیز در CCU و ICU بستری شدند که بهبود یافتند و ترخیص شدند. یکی از بیماران تالاسمی دزفول که دارای سه فرزند بود، به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده است البته مرگ و میر بیشتر از این یک مورد بوده است.

خوش‌اخلاق گفت: در ابتلای بیماران تالاسمی به کرونا، یکی از مشکلات ما این بوده که برخی بیماران از استان‌های دیگر به خوزستان سفر کرده بودند و اقدام به دریافت خون می‌کردند و همین مساله موجب انتقال بیماری شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات بیماران تالاسمی کمبود ماسک و الکل است؛ تا مدت‌ها زمانی که بیماران تالاسمی برای دریافت خون به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند ماسک نداشتند و الکل نیز از بسته تجهیزاتی ویژه بیماران تالاسمی حذف شده است در حالی که این بیماران برای تزریق شبانه داروی خود به الکل نیاز دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار