مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: در سیل روز پنج شنبه ۲۶ تیرماه به ۳۹۲ واحد مسکونی در ۵۲ روستا و ۴ شهر خسارت وارد شد.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 18 July 2020

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ارزیابی خسارت‌های سیل به واحدهای مسکونی، ابنیه فنی و تاسیسات روبنایی در روستاهای سیل‌زده استان انجام شد.

وی گفت: همکاران بنیاد مسکن استان از همان دقایق اولیه سیلاب در قالب تیم‌های ارزیاب خسارت‌ها و تیم ماشین‌آلات عمرانی در کنار مردم حاضر و مشغول کمک‌رسانی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان افزود: 10 تیم ارزیاب در شهرستان‌های گنبد، آزادشهر، مراوه تپه، کلاله و گالیکش در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته، خسارت‌های سیل را ارزیابی کردند. همچنین 4 دستگاه کامیون، یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر امور اجرایی و ماشین‌آلات عمرانی بنیاد مسکن استان نیز از روز گذشته در این مناطق مشغول خدمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید علت‌ خسارت‌های وارده به روستاها مشخص شود و بنیاد باید تعریف پروژه‌های پیشگیری را با جدیت بیش از پیش دنبال کند تا از وقوع خسارت‌های تکراری جلوگیری و مشکلات روستاها در حوزه سیل شناسایی برطرف شود.

حسینی اعلام کرد: سیل دو روز قبل به 392 واحد مسکونی در 52 روستا و 4 شهر استان خسارت زد که از این تعداد 349 واحد تعمیری و 43 واحد احداثی است. همچنین به 32 کیلومتر از راه‌ها و معابر و 57 دهنه پل و ابنیه فنی واقع در طرح های هادی روستاها خسارت وارد شد که میزان خسارت وارده به این بخش 71 میلیارد و 300 میلیون تومان ارزیابی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان همچنین اجرای طرح‌های هادی که در آن مطالعات جامعی در مورد هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها انجام می‌شود را در پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها بسیار مهم و اساسی دانست و با اشاره به پیگیری‌های استانی و ملی مجموعه بنیاد مسکن استان، از مدیران استانی خواست تا دغدغه بنیاد مسکن استان در تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های هادی را مد نظر قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار