کد خبر: ۸۷۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 14 July 2020

طراحی دستگاه ضدعفونی‌کننده پاششی هوشمند

محققان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان موفق به طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده پاششی هوشمند شدند.

امید آقابالازاده، دانشجوی کارآفرین گروه مکانیک دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان اینکه با هدایت اساتید تعدادی از دستگاه‌های مکانیکی ویژه ضد عفونی دست و همچنین استقرار تونل ضد عفونی در مراکز عمومی را تولید کردیم، گفت: ایده اولیه این کار در گروه مکانیک دانشگاه شهید مدنی با مشاوره و راهنمایی دکتر محسن فلاح و همکاری اساتید مکانیک دکتر مرتضی رحمان پور و دکتر وحید عرب ملکی شکل گرفت.

وی ادامه داد: طراحی و تولید این دستگاه‌ها از ماه‌ها پیش کلید خورد که پس از تحقیقات گسترده و طراحی‌های متنوع ۵ نمونه اصلی وارد بازار خواهد شد، دستگاه ضدعفونی کننده پاششی هوشمند در سه مدل ایستاده ۳ لیتری، رومیزی ۳ لیتری و رومیزی۲ لیتری و همچنین مدل گیت ضد عفونی کننده نیز با ظرفیت مخزن ۱۰۰ لیتر و ۱۲ نازل طراحی و ساخته شده است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، آقابالازاده خاطر نشان کرد: این دستگاه‌ها کاملاً هوشمند بوده و با بهره‌گیری از سیستم سنسور مادون قرمز، حضور دست شخص را تشخیص می‌دهند. برای تداوم عمر دستگاه و فعال کردن آن از رله‌هایی با قدرت جریان‌دهی بالا استفاده شده که اجازه استفاده از پمپ قدرتمند را ممکن می‌کند. دستگاه‌ها با برق شهری کار می‌کنند و بسیار کم مصرف هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار