تحقیقی جدید حاکی از شواهد قانع کننده ای درباره ارتباط بین آلودگی هوا و افزایش شدت ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 14 July 2020

به گزارش تابناک؛مهر به نقل از گاردین، طبق کامل‌ترین تحلیل انجام شده تا به امروز، شواهد متقاعد کننده‌ای نشان می‌دهد آلودگی هوا به میزان قابل توجهی عفونت ویروس کرونا، بستری شدن بیماران مبتلا به این ویروس و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد افزایش اندک مدت زمان قرار گرفتن افراد در برابر ذرات آلاینده، میزان ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن بیماران را ۱۰ درصد و مرگ و میر را ۱۵ درصد افزایش می‌دهد.

این پژوهش با در نظر گرفتن ۲۰ عامل دیگر از جمله متوسط تراکم جمعیت، سن افراد، ظرفیت خانوارها، شغل و میزان چاقی افراد انجام شده است.

در حال حاضر شواهد روزافزونی در اروپا، آمریکا و چین نشان می‌دهد هوای کثیف سبب گسترش تاثیرگذاری کووید ۱۹ می‌شود. البته بررسی شیوع این ویروس در هلند با بقیه کشورها متفاوت بود. زیرا در این کشور بیشترین میزان آلودگی هوا به دلیل دامداری در حومه شهرها وجود دارد.

البته محققان به طور واضح اعلام کرده‌اند رابطه‌ای مستقیم بین قربانیان، آلودگی هوا و بدترین تاثیرات شیوع ویروس کرونا ثبت نکرده‌اند. شواهد قطعی فقط با بررسی داده‌های وسیع درباره افراد به دست می‌آید. اما در حال حاضر چنین شواهدی در دسترس نیست و تحقیق با توجه به داده‌هایی متوسط در مناطق مختلف انجام شده ا ست.

این درحالی است که بسیاری از محققان معتقدند آلودگی هوا احتمالاً تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و شدت بیماری آنها را افزایش می‌دهد زیرا این شاخص به التهاب ریه منجر می‌شود و از دلایل ایجاد بیماری‌های تنفسی و قلبی نیز به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار