کد خبر: ۸۷۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 13 July 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ؛ «بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج» طی نامه‌ای با تاکید بر ورود مجلس به اولویت‌ها و مطالبات مردم در بحث اقتصادی و  معیشتی و عدم غفلت از مسائل ملی، خواستار ایجاد افق دیدی صحیح جهت بستر سازی برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی شد.
«مجلس شورای اسلامی، یک مرکز اساسی و تعیین کننده برای انقلاب است. همه سر رشته های امور، به مجلس شورای اسلامی بر می گردد.»
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
در متن این نامه آمده است: جای خوشنودی است که در آغاز ماموریت بزرگ مجلس شورای اسلامی نشانه هایی از مبارزه با رانت و فساد از جانب نمایندگان مردم به نمایش گذاشته شد و امید است که در ادامه مسیر نیز با تصویب قوانینی مبنی بر جلوگیری از ایجاد فساد گامی بلند در راستای رسیدن به تمدن اسلامی برداشته شود.
**قطعا یکی از اقدامات بزرگ و مهم مجلس بسترسازی برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی می‌باشد که  به قید اینکه مجلس در این موضوع با افق دید صحیحی ورود نماید می‌تواند از همراهی همیشگی عموم مردم و جامعه نخبگانی کشور در مسیر تحقق اهداف برخوردار شود.
**مطمئنا مجلس با انبوهی از موضوعات و مسائل روبه‌رو است که در این بین پرداختن به اولویت‌ها و اولویت سنجی دقیق است که عملکرد مجلس را موثر و کارآمد خواهد کرد و غفلت کردن از مسائل ملی و مواجهه با امور کم اهمیت باعث از دست رفتن فرصت های بزرگ و خسران های جبران ناپذیر  خواهد شد.
**بی شک آنچه برای مردم حائز اهمیت می‌باشد به فرجام رسیدن خواسته های به حق و مشروع آنها می باشد و بر این مبنا قانونگذاری زمانی شایسته و با ارزش می باشد که با نظارت سوال، تذکر و مواردی موثر از این قبیل همراه باشد به طوری که نتایج آن در متن زندگی مردم مشخص جلوه نماید. در صورتی که قانونی تصویب شود ولی به اجرا نرسد به مثابه عدم اقدام موثر از طرف مجلس محسوب می شود چرا که مجلس بعد از قانون گذاری وظیفه خطیر نظارت بر حسن اجرای قانون را به طور جد عهده دار میباشد.
**از مجلس یازدهم انتظار می‌رود با ورود جدی و در اولویت قرار دادن مباحث اقتصادی و معیشتی مردم در وهله اول به اصلاح و بازبینی قوانین معیوب و نافی عدالت اجتماعی بپردازد و با مصوب نمودن قوانینی در راستای کم اثر کردن تحریم ها، توقف نمودن خام‌فروشی نفت، ارز آوری، ایجاد اشتغال و هدایت اشتغال به سمت تولید حرکت کند و نیز با نظارت جدی و مستمر بر وضعیت معیشتی مردم، صنعت خودروسازی، مشکلات مسکن ، مدیریت بحران، توجه ویژه به توسعه زیر ساخت های شهری بالاخص مناطق روستایی کشور، نظارت بر مدیریت صحیح خلق پول و پیگیری توزیع عادلانه و صحیح تسهیلات بانکی، مدنظر گرفتن سیاست های لازم برای تحکیم نظام خانواده با توجه به ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی و پیگیری مشکلات زنان از جمله زنان سرپرست خانوار، مجلس شورای اسلامی را وارد یک دوران تحول عملی کند.
**در آخر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود که با اهتمام به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم ، لزوم توجه به جوانان و نیز تحقق شعار جهش تولید را سرلوحه کار خود قرار دهند و با داشتن روحیه انقلابی و همکاری سایر قوا  تحولات عظیمی در وضعیت زندگی عامه مردم و بلاخص جوانان به عنوان پیشگامان عرصه گام دوم انقلاب اعمال نمایند ان شاءالله ...
« و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته »
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار