اختلاف تیم رده دومی سپاهان با صنعت نفت آبادان که رده هفتم لیگ برتر را در اختیار دارد، تنها ۵ امتیاز است.
کد خبر: ۸۷۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 13 July 2020

مدعیان لیگ قهرمانان آسیا/ رقابت نزدیک ۶ تیم برای ۲ سهمیه

به گزارش تابناک سمنان: لیگ نوزدهم تا حدود زیادی به پایان رسیده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، پرسپولیس را برای چهارمین بار پیاپی باید قهرمان لیگ برتر بدانیم. رقابت تیم‌های انتهای جدولی و فانوس بدست هم، یکی دیگر از تقابل‌های دیدنی امسال است. اما با نگاهی به جدول فعلی لیگ نوزدهم، متوجه رقابت نزدیک برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌شویم.

در جدول رده‌بندی لیگ نوزدهم، اختلاف تیم رده دومی سپاهان با صنعت نفت آبادان که رده هفتم را در اختیار دارد، تنها ۵ امتیاز است و همچنان ۶ بازی حساس و فینال‌گونه برای ۶ مدعیِ قرار گرفتن در جایگاه دوم و سوم باقی مانده است. همچنین در صورتی که قهرمان جام حذفی، یکی از تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر باشد، تیم چهارم نیز جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را به دست می‌آورد. اتفاقی که سال گذشته پس از قهرمانی پرسپولیس برای شهرخودرو رخ داد.

در این گزارش نگاهی به ادامه راه این ۶ تیم می اندازیم:

سپاهان اصفهان

سپاهان رده دومی که یکی از پر افتخارترین تیم‌های لیگ برتری محسوب می‌شود، آنقدر هفته‌های اخیر امتیاز از دست داد، که از کورس قهرمانی عقب افتاد. آن‌ها از ۶ بازی قبلی و ۱۸ امتیاز ممکن، ۱۱ امتیاز از دست دادند تا شاید خوشبین‌ترین هوادار سپاهان هم حالا شانسی برای قهرمانی تیمش متصور نباشد. شاگردان امیر قلعه‌نویی، با این حال امیدوار به کسب قهرمانی در جام حذفی هستند تا حداقل امسال یک جام کسب کنند، اما بدون شک کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم در دستور کار آن‌ها خواهد بود.

مدعیان لیگ قهرمانان آسیا/ رقابت نزدیک ۶ تیم برای ۲ سهمیه

اصفهانی‌ها در ادامه بازی‌های لیگ برتر از هفته بیست و پنجم تا سی‌اُم لیگ، با تیم‌های تراکتور، صنعت‌نفت آبادان، استقلال، نساجی، شهرخودرو و پیکان رقابت خواهند داشت که  ۴ بازی را مقابل رقبای مستقیم خود برگزار می‌کنند.

شهرخودرو خراسان

شهرخودرو  که ابتدای لیگ نوزدهم با یحیی گل‌محمدی صدرنشینی را هم تجربه کرده بود، رفته‌رفته از شرایط ایده‌آل خود فاصله گرفت، اما نتایج خوب اخیر مشهدی‌ها باعث شد تا دوباره در بین مدعیان کسب سهمیه قرار بگیرند. البته جدایی مجتبی سرآسیایی از کادر فنی شهرخودرو نگرانی حال حاضر هواداران این تیم است.

مدعیان لیگ قهرمانان آسیا/ رقابت نزدیک ۶ تیم برای ۲ سهمیه

تنها نماینده شرق ایران در سطح اول فوتبال ایران، که امسال برای اولین بار طعم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را چشیده است، برای به دست آوردن دوباره این افتخار، به ترتیب مقابل پارس‌جنوبی، تراکتور، صنعت نفت آبادان، استقلال، سپاهان و نساجی قرار می‌گیرد که به این ترتیب  ۴ بازی را با تیم‌های مدعی کسب سهمیه برگزار می‌کند.

تراکتور تبریز

پُرشور‌ها هم از ۱۸ امتیاز قبلی، تنها ۱۰ امتیاز به دست آوردند و با توجه به نتیجه گیری دیگر تیم‌های مدعی، همچنان امیدوار به گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند. تبریزی‌ها از سال ۲۰۱۴ تاکنون، ۵ بار به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی حاضر بوده‌اند.

شاگردان ساکت الهامی، از این هفته به ترتیب مقابل سپاهان، شهرخودرو، پیکان، شاهین‌شهرداری، ماشین‌سازی و فولاد قرار می‌گیرند. 

مدعیان لیگ قهرمانان آسیا/ رقابت نزدیک ۶ تیم برای ۲ سهمیه

 

فولاد خوزستان

تیمی که این هفته‌ها به دلیل ابتلای بیش از ۲۵ درصد اعضای تیمش در لیگ شرکت نمی‌کند، با جواد نکونام حال و روز خوبی دارد و بعد از شکست مقابل سپاهان در هفته هجدهم، همه بازی‌های خود را برد و از رتبه هشتم جدول به جمع مدعیان کسب سهمیه اضافه شد.

مدعیان لیگ قهرمانان آسیا/ رقابت نزدیک ۶ تیم برای ۲ سهمیه

تیم اهوازی که در سال‌های نه چندان دور سابقه حضور در لیگ قهرمانان را داشته، در ادامه لیگ نوزدهم با پرسپولیس، ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان، سایپا، پارس‌جنوبی و تراکتور بازی می‌کند. آن‌ها ۲ بازی عقب افتاده هم مقابل نفت مسجد سلیمان و نساجی دارند که در صورت برتری در این بازی‌ها، حتی تا جایگاه دوم جدول نیز بالا می‌آیند.

استقلال تهران

آبی‌های پایتخت از ۶ بازی قبلی خود تنها ۲ بار از زمین بازی برنده بیرون آمدند و همین موضوع باعث شد تا آن‌ها بیش از پیش از قهرمانی دور شوند. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، قول کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی در جام حذفی را به هواداران داده و باید دید در نهایت جایگاه آبی‌ها در پایان فصل کدام رتبه خواهد بود.

مدعیان لیگ قهرمانان آسیا/ رقابت نزدیک ۶ تیم برای ۲ سهمیه

استقلال به ترتیب مقابل صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران، سپاهان، شهرخودرو، پیکان و شاهین بازی دارد و دیدار هفته بیست و سوم این تیم مقابل پارس‌جنوبی هم برگزار نشده است.

صنعت نفت آبادان

دراگان اسکوچیچ آنقدر با تیم سابق خود در نیم‌فصل اول به خوبی نتیجه گرفت که با وجود ۵ شکست از ۸ بازی اخیر آبادانی‌ها، آن‌ها همچنان فرصت کسب سهمیه لیگ قهرمانان را دارند. صنعت نفت در حال حاضر با کسب ۳۷ امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار دارد و فاصله این تیم با سپاهان رده دومی، تنها ۵ امتیاز است.

مدعیان لیگ قهرمانان آسیا/ رقابت نزدیک ۶ تیم برای ۲ سهمیه

شاگردان بهنام سراج، ۶ بازی آینده خود را به ترتیب مقابل استقلال، سپاهان، شهرخودرو، پیکان، شاهین و ماشین‌سازی برگزار می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار