رزمندگان یمنی همچنان دست برتر را در استان مارب دارند و نیروهای ائتلاف سعودی با وجود پشتیبانی گسترده هوایی و امکانات نظامی فراوان موفق نشده اند از شکست فرار کنند.
کد خبر: ۸۷۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 11 July 2020

رزمندگان یمنی پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده در جنوب استان مارب، عملیات را در بخش های «العبدیه و ماهلیه» علیه نیروهای ائتلاف سعودی ادامه دادند و توانستند چند منطقه دیگر را بازپس بگیرند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در جنوب استان مارب دنبال می کند به جزئیات عملیات جدید اشاره کرد و افزود: نیروهای یمنی در محور نخست در جنوب بخش «العبدیه» حملاتی را از مناطق «الحمرانی و مخلق» علیه نیروهای ائتلاف انجام دادند.

این منبع میدانی افزود: رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین و گسترده موفق شدند نیروهای ائتلاف سعودی را در این محور عقب برانند و مناطق «جازع و الحجله» را به همراه سد «الحجله» از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

اعلام الحربی

به گفته این منبع میدانی، در حال حاضر، رزمندگان یمنی از محور منطقه «جازع» با شهر «العبدیه»، مرکز بخش «العبدیه» حدود ۳ کیلومتر فاصله دارند و می توان گفت کار نیروهای ائتلاف سعودی در این محور تقریبا تمام شده است.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی در حال تثبیت مواضع در این مناطق هستند، گفت: با پاکسازی این مناطق مهم و راهبردی می توان گفت موازنه قدرت در بخش «العبدیه» به سود رزمندگان یمنی در حال تفییر است.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، مناطق اشغالی در بخش «العبدیه» یکی پس از دیگر در حال آزادی هستند و مقصد بعدی رزمندگان در این محور مناطق «نمیصه، الوعیل، وادی الوعیل» و کوه «مصنصنه» است.

از جنوب بخش «ماهلیه» در جنوب استان مارب خبر می رسد، درگیری ها میان رزمندگان و نیروهای ائتلاف سعودی در شمال منطقه «عقبه الرخیم» ادامه دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می شود؛ نیروهای یمنی از این محور قصد دارند خود را به مناطق «الغدیرین، الهیر و ...» برسانند.

به گزارش مشرق، خبرها از محور غرب و شمال غرب استان مارب حاکیست، رزمندگان یمنی دور جدیدی از حملات را برای تامین امنیت و پاکسازی بخش های مهم «مجزر و مدغل» علیه نیروهای ائتلاف سعودی آغاز کردند.

نیروهای یمنی در بخش «مجزر» حملات گسترده ای را از محور جنوب شرقی کوه «شیرین» و مناطق مرزی مشترک با استان الجوف انجام دادند و موفق شدند منطقه «وادی حلحلان» را به طور کامل از اشغال خارج و پاکسازی و امن کنند.

با پاکسازی منطقه «وادی حلحلان»، مناطق شمال شرقی بخش «مجزر» تا حدود زیادی به کنترل نیروهای یمنی درآمده است؛ مقصد بعدی رزمندگان در این محور مناطق «وادی ماس، الصباری» و کوه «حبره» است؛ منطقه وادی ماس در حدفاصل بخش های مجزر و رغوان واقع شده است.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، با آزادسازی منطقه «وادی حلحلان»، راه برای ورود و نفوذ رزمندگان از محور شرقی به بخش «رغوان» باز شد و از سویی دیگر فشار بر نیروهای ائتلاف در پایگاه «ماس» از محور شمالی افزایش یافت؛ نیروهای یمنی از این محور با پایگاه مهم و راهبردی «ماس» ۱۳ کیلومتر فاصله دارند.

از محور جنوب غربی بخش «مدغل» هم خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را در منطقه با هدف رسیدن به جاده راهبردی سه راه الجوف - شهر مارب (جاده صنعاء - مارب) آغاز کردند و با پاکسازی مناطق «السوده، طلعه میه و السلیل» موفق شدند خود را به ۴ کیلومتری جاده و ۷ کیلومتری پایگاه راهبردی ماس برسانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری ها در محورهای غرب و شمال غرب استان مارب، دهها تن از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام سرهنگ «عبد ربه صالح الاقرع» یکی از فرماندهان ائتلاف دیده می شود.

 در روزهای گذشته جنگنده های ائتلاف سعودی دهها مرتبه مواضع رزمندگان یمنی را در محورهای جنوب، غرب و شمال غرب استان مارب هدف قرار دادند اما این حملات باز هم نتوانست مانع پیشروی ها شود و تغییری در میدان نبرد ایجاد کند.

منبع:مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار