کد خبر: ۸۷۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 09 July 2020

فرسودگی ۳۰ درصد شبکه آبرسانی شهری رضوانشهر و پره سر

تابناک/مدیر امور آب و فاضلاب رضوانشهر گفت: ۳۰ درصد از شبکه آب شهری رضوانشهر و پره سر به طول ۵۰ کیلومتر به علت طول عمر بالا، فرسوده است.

مهندس بهزاد نوربخش در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان مشکلات بخش آب شرب حوزه شهری و روستایی این شهرستان افزود: ترمیم و بازسازی این بخش از شبکه نیازمند حدود ۲۵ میلیارد تومان تامین اعتبار است.

 وی افزود: با وجود اجرای پروژه های اصلاح شبکه در سال های اخیر از محل اعتبارات تملک داریی استان، امکان رفع فرسودگی این میزان از نواقص بطور کامل فراهم نشده و نیاز به اعتبارات ویژه است.

 نوربخش با اشاره به لزوم اجرای طرح تأسیسات فاضلاب در رضوانشهر گفت: مطالعات ایجاد این تأسیسات توسط مهندسین مشاور ذیصلاح انجام و به تأیید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو رسیده و مستندات و مدارک مذکور نیز به سازمان برنامه و بودجه ارسال گردیده و بر اساس بر آوردهای اولیه اجرای آن نیازمند حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 مدیر امور آب و فاضلاب رضوانشهر بیان کرد: این شهرستان دارای بیش از ۲۹ هزار انشعاب است که از این میزان ۱۳ هزار روستایی و بقیه متعلق به دو شهر رضوانشهر و پره سر است و تعداد انشعابات فاضلاب هم در سطح این دو شهر نیز یک هزار و ۶۰۰ مورد می باشد.

 وی با بیان اینکه طول فاضلاب شهری در این مناطق ۵ کیلومتر است گفت: طول شبکه آب رضوانشهر و پره سر ۶۶۰ کیلومتر است که از این میزان ۴۶۵ کیلومتر روستایی، ۷۰ کیلومتر در سطح شهر پره سر و ۱۲۵ کیلومتر هم متعلق به شهر رضوانشهر می باشد که آب شرب آنها از ۳۲ حلقه چاه و ۱۹ چشمه آب تأمین می گردد.

 نوربخش با بیان اینکه شاخص بهره مندی آب شرب در این شهرستان از نرم استانی بالاتر است، گفت: شاخص بهره مندی آب شرب در سطح استان گیلان ۷۷/۳۲ درصد است و در سطح رضوانشهر و پره سر  ۸۰/۱۷ درصد می باشد.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار