کد خبر: ۸۷۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 08 July 2020
 
حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالامیر خاقانی نماینده آیت الله سیستانی در دیدار با اعضا و مسئولان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: حضور دانشجویان عراقی در این دانشگاه ارتباطات دو کشور را تقویت و دوستی دو ملت را فراهم می‌کند.
وی با تقدیر از بسترسازی دانشگاه خرمشهر در جذب دانشجویان عراقی افزود: فعالیت دانشگاه خرمشهر در حوزه فرهنگی و علمی می‌تواند بیش از پیش زمینه ارتقا فرهنگی و اجتماعی منطقه را فراهم کند.
نماینده آیت الله سیستانی بیان داشت: روابط علمی باید بین دو کشور و مردم منطقه که ارتباطات تنگاتنگی باهم دارند بیش از پیش توسعه یابد. مسئولان وزرات علوم و مسئولان محلی باید در تسهیل این فرایند و توسعه جذب دانشجوی خارجی به این دانشگاه کمک کنند.
منصور زراءنژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در این دیدار با اشاره به برنامه توسعه دانشگاه برای ارائه خدمات و تسهیلات بهتر به دانشجویان گفت: در این مدت تمام ظرفیت‌های منطقه ای و استانی برای توسعه دانشگاه و جبران عقب‌ماندگی‌ها به کار گرفته شده است.
وی با توجه به اشتراکات زیادی منطقه‌ای و فرهنگی افزود: یکی از سیاست‌های قطعی این دانشگاه در یک‌سال گذشته توسعه بسترهای لازم برای جذب دانشجوی خارجی از کشورهای منطقه بویژه عراق بوده است. تفاهم نامه و گام‌های مناسبی برای جذب مستمر دانشجوی خارجی فراهم شده است.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به برنامه های توسعه‌ای دانشگاه اشاره و بیان داشت: در این مدت تلاش شده از ظرفیت‌های منطقه بویژه سازمان منطقه آزاد اروند استفاده و با جلب کمک‌های خیرین آموزش عالی نقش دانشگاه در معادلات اجتماعی و اقتصادی منطقه پررنگ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار