کد خبر: ۸۷۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 08 July 2020
 در اوایل دی‌ماه سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای کشاورز پا بر عرصه وجود نهاد. ۵ سال اول ابتدایی را در زادگاهش خواند و برای ادامه تحصیل به گناباد رفت. سال ۱۳۵۷ با دریافت دیپلم، تحصیلش پایان یافت.
 
در دوران تحصیل زمانی که به روستا برمی‌گشت، کمک‌حال پدر در امور کشاورزی بود. بهمن سال ۱۳۵۸ راهی خدمت سربازی شد، دوره آموزشی را در بیرجند طی کرد و تیرماه ۱۳۶۰ به منطقه عملیاتی گیلان‌غرب اعزام شد و آذرماه همان سال بازگشت.
 
او یک‌سال‌ونیم بعد، خدمت را تمام کرد. از خدمت که بازگشت، ازدواج کرد که ثمره آن یک فرزند دختر است. سپس دوره تئوری و عملی رادیو را گذراند و به تعمیر رادیو روی آورد.
 
مدتی بعد به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. علی ازجمله جوانان صبور و علاقه‌مند به مطالعه بود. او در آخرین اعزامش به جبهه، به‌عنوان فرمانده توپخانه ۵ نصر خدمت می‌کرد که در تاریخ هشتم اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در هورالهویزه مفقود‍‌الاثر شد، مدتی بعد تصویر وی به‌عنوان اسیر از تلویزیون عراق پخش شد، اما تا سال ۱۳۷۴ هیچ نشانی از وی به دست نیامد. پس از ۱۱ سال اسارت، پیکر مطهر وی در سال ۱۳۷۴ در القرنه عراق پیدا شد و پس از تشییع در گلزار بهشت ابراهیم زیبد در خاک آرمید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار