کد خبر: ۸۷۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 06 July 2020

 

 استاندار خوزستان گفت: آمار بستری و مراجعین سرپایی به مراکز آزمایشگاهی و درمانی در استان خوزستان رو به کاهش است و به نظر می‌رسد که خوزستان در حال سپری کردن دوره پیک ابتلای کرونا است.

غلامرضا شریعتی در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا توضیح داد: خوشبختانه آمار بستری و مراجعین سرپایی به مراکز آزمایشگاهی و درمانی در استان خوزستان رو به کاهش است و به نظر می‌رسد که خوزستان در حال سپری کردن دوره پیک ابتلای کرونا است.

 وی افزود: در روزهای اخیر آمار بهبودی و ترخیص هم بیش از موارد بستری شده است و این شرایط، امیدوارکننده است که البته این نوید و هشدار را به ما می‌دهد که باید همچنان فاصله‌گذاری‌ها را ادامه دهیم.

شریعتی اظهار کرد: استفاده از ماسک در همه تجمع‌ها، ادارات، بانک‌ها و مراکز جمعی، پاساژها و سایر اماکن تجمع الزامی است و در صورتی که مسئولین ادارات، بانک‌ها، پاساژها و سایر اماکن نسبت به اجازه ورود و ارائه خدمات به افراد بدون ماسک اقدام کنند، دادستانی با آن مسئول برخورد قانونی خواهد کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: مراسم خاکسپاری افراد متوفی نیز نباید با حضور بیش از ۱۰ نفر برگزار شود و از بازماندگان در این رابطه تعهد گرفته خواهد شد. برگزاری مراسم عروسی نیز ممنوع است.

شریعتی خاطرنشان کرد: این کنترل‌ها باید صورت گیرد تا شیب کاهشی که به آن دست یافته‌ایم همچنان ادامه داشته باشد و به شرایط بهتری برسیم و کادر بهداشت و درمان ما نیز فرصت تنفس و بازتوانی خود را داشته باشد. مردم استان خوزستان نیز باید برای این مهم همراهی و کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار