نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف! شما شریک اصلی دلار ۲۰ هزار تومانی هستید؛ شما آمریکا را به طمع انداختید تا زانوی خودش را بر گلوی معیشت مردم ایران بگذارد.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 05 July 2020

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان ارائه گزارش وزیر امور خارجه، اظهار داشت: بنا به بند 8 اصل 43 قانون اساسی باید از سلطه بیگانه بر اقتصاد کشور جلوگیری شود که شاخص موفقیت این بند تاثیر قیمت دلار و ارزهای خارجی بر معیشت مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئول مستقیم دلار 20 تومانی تا حد زیادی وزارت خارجه است، بیان کرد: میزان تسلط دلار بر معیشت و اقتصاد کشور از 7 سال پیش بیشتر و شرایط بدتر شده و معاونت اقتصادی وزارت خارجه نیز بسیار ضعیف عمل کرده است.

شریعتی در ادامه گفت: آمریکا ابرقدرت نیست ولی شما آمریکا را به طمع انداختید تا زانوی خودش را بر گلوی معیشت مردم بگذارد.

وی افزود: اگر آمریکا اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد چرا شما در آمریکا گفتید که اگر با ما توافق نکنید رقیب ما در ایران حاکم می شود آیا این بیان شما نبود؟ آیا این التماس رأی به آمریکا نبود؟

شریعتی ادامه داد: در منطقه دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه چیکار کرده، در تمام قراردادهای انرژی منطقه ما محکوم شده ایم. در کرسنت امارات، ترکیه و ترکمنستان. قرارداد گازی ما با پاکستان و هند به کجا رسید، چرا همه ظرفیت های کشور را به آمریکا پیوند زدید و از منطقه غافل شدید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار