۲۳۹متخصص و دانشمند از ۳۲ کشور جهان در یک نامه سرگشاده به سازمان بهداشت جهانی، شواهدی ارایه دادند که ذرات کوچک ویروس کرونا معلق در هوا می‌تواند افراد را آلوده کند و از این سازمان خواستند که در توصیه‌های خود تجدیدنظر کند.
کد خبر: ۸۷۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 05 July 2020

ویروس کرونا در سراسر جهان در رستوران ها، اداره ها ، بازارها و مکان های دیگر قربانی های جدیدی می گیرد؛ این موج ترسناک عفونت در واقع تاییدی است بر آنچه که محققان ماه ها اظهار داشته اند مبنی بر این که ویروس کرونا مدت زیادی در هوای مکان های بسته باقی می ماند و افراد را آلوده می کند.

درصورتی که انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات معلق در هوا عامل مهمی در این همه گیری به ویژه در مکان های پرجمعیتی باشد که سیستم تهویه ضعیفی دارند در آن صورت عواقب این آلودگی قابل توجه خواهد بود. زدن ماسک در محیط های بسته حتی در صورت رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

همچنین کادر درمان باید در حین مراقبت از بیماران کرونایی از ماسک های N۹۵ استفاده کنند که حتی کوچک ترین ذرات قطرات تنفسی را فیلتر می کند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، براساس نظرات متخصصان لازم است که سیستم های تهویه هوا در مدارس ، خانه های سالمندان ، اقامتگاه ها و ادره ها چرخش هوا را به حداقل برسانند و  فیلترهای جدید قدرتمندی به آنها اضافه شود.

همچنین به اعتقاد آنها ضروری است که در این مکان ها از لامپ های فرابنفش استفاده شود تا ذرات ویروس معلق در هوا را از بین ببرند.

سازمان بهداشت جهانی مدت هاست که معتقد است ویروس کرونا توسط قطرات بزرگ تنفسی که به محض سرفه و عطسه کردن افراد آلوده سریع بر زمین می افتند، منتشر می شود.

اما ۲۳۹ متخصص و دانشمند از ۳۲ کشور جهان در یک نامه سرگشاده به سازمان بهداشت جهانی شواهدی ارایه دادند که نشان می دهد ذرات کوچک تر نیز می توانند افراد را آلوده کنند و از این سازمان خواستند که در توصیه های خود تجدیدنظر کند.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین بروز رسانی خود در مورد ویروس کرونا که روز ۲۹ ژوئن منتشر شد، اعلام کرد که انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات معلق در هوا تنها پس از انجام رویه های پزشکی که موجب تولید قطراتی کوچک تر از پنج میکرون (یک میکرن برابر است با یک میلینیوم متر)می شود ، میسر است.

این پژوهشگران اظهار داشتند که ویروس کرونا چه توسط قطرات بزرگی حمل شود که بعد از عطسه کردن در هوا منتشر می شوند و یا توسط قطرات بسیار کوچکتر بازدم حمل شود، افراد حاضر در یک مکان بسته را آلوده می کند.

منبع: ايرنا