اعضای پارس ، نساجی و داوران امشب به زمین می‌روند؛
استقلال و فولاد برای اینکه با رای کمیته انضباطی 3 بر صفر بازنده نشوند، بایدبار دیگر تست کرونا بدهند و اثبات کنند که 25 درصد از اعضای تیم شان مبتلا شده اند.
کد خبر: ۸۷۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 05 July 2020

جنجال ها بر سر تعداد مبتلایان به کرونا در تیم استقلال و فولاد ادامه دارد؛ باشگاه استقلال اعلام کرده که 13 نفر از اعضای این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با توجه به ابلاغیه فدراسیون پزشکی ورزشی بازی آنها با پارس جنوبی باید به تعویق بیفتد. این ادعا را فولادی ها با اعلام 16 کرونایی درباره دیدار با نساجی داشته اند. مساله مهم اما این است که سازمان لیگ فوتبال ابهام هایی روی اعلام مسئولان استقلال و فولاد دارد.


سازمان لیگ معتقد است باید برای به تعویق افتادن یک مسابقه 25 درصد نفراتی که کارت حضور در مسابقات را دارند مبتلا به کرونا شده باشند. به عبارت بهتر سازمان لیگ اعضای تیم ها را شامل کادرفنی، کادر پزشکی، کادر اجرایی و بازیکنان می داند و اگر 25 درصد این افراد مبتلا شوند بازی آن تیم به تعویق می افتد. درباره کرونایی های استقلال و فولاد اما ابهام هایی مطرح است.


در لیستی که دو باشگاه استقلال و فولاد از اعضای کرونایی خود به سازمان لیگ ارائه کرده اند، نام افرادی به چشم می خورد که کارت حضور در مسابقات را ندارند و البته درباره برخی بازیکنان اعلامی نیز ابهام هایی وجود دارد و گفته می شود نتیجه تست آنها قطعی نیست و مشکوک به کرونا هستند.


در چنین شرایطی سعید رمضانی سرپرست استقلال امروز به سازمان لیگ رفت و در جلسه ای با مسئولان برگزاری مسابقات مستندات کامل پزشکی خود درباره اعضای کرونایی را ارائه کرد. در این جلسه مسئولان سازمان لیگ ابهام های خود را درباره تست استقلالی ها گفتند و تصمیماتی گرفته شد.


طبق پیگیری های خبرنگار ما قرار بر این شده که اعضای تیم استقلال به طور کامل امروز در آزمایشگاهی که سازمان لیگ به آنها معرفی می کند تست کرونا بدهند و مدیران این سازمان هم تا گرفتن جواب این تست ها صبر کنند. ظاهرا سازمان لیگ این مساله را به مسئولان فولاد نیز اعلام کرده است.


در عین حال قرار است اعضای تیم پارس جنوبی جم و نساجی و همچنین داوران که اکنون در جم و قائمشهر حضور دارند، امشب راس ساعت مقرر به داخل زمین چمن ورزشگاه تختی جم بروند و آماده بازی باشند. اگرچه مشخص است که استقلال و فولاد در بازی امشب حضور پیدا نمی کند اما تیم های میزبان و داوران در زمین حاضر می شوند و مراسم شروع مسابقه را برگزار می کنند تا گزارش ناظر درباره نیامدن استقلالی ها و فولادی ها به زمین به صورت مکتوب نوشته شود.
منتهی عدم نیامدن استقلالی ها و  فولادی ها به داخل زمین به طور قطعی به منزله 3 بر صفر شدن این دو بازی به سود پارس جنوبی و نساجی نیست و همه چیز در گروی تست هایی است که امروز استقلالی ها و فولادی ها خواهند داد. اگر در جواب تست های اعضای استقلال  وفولاد مشخص شود 25 درصد از نفراتی که کارت حضور در مسابقات را دارند، به کرونا مبتلا شده اند و ادعای مسئولان باشگاه راستی آزمایی شود، آنوقت سازمان لیگ طبق پروتکل ابلاغی دو بازی مذکور را به زمان دیگری موکول می کند تا تیم ها در سلامت کامل به میدان بروند.


اما اگر در تست های جدید استقلالی ها و فولادی ها که در آزمایشگاه مورد وثوق سازمان لیگ انجام می شود نتایج آنطور که مسئولان دو باشگاه استقلال وفولاد اعلام کردند نباشد و کرونایی های این دو تیم به 25 درصد از کل اعضای تیم نرسد، پرونده این بازی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می رود تا تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.

منبع:ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار