کد خبر: ۸۷۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 05 July 2020

در حال حاضر حجم ذخیره آب در سدهای کشور به ۳۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان ذخیره آب نشان می‌دهد هم‌اکنون حدود ۷۱ درصد حجم مخازن سدهای کشور پر است.


طبق جدیدترین گزارش رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 98) تا سیزدهم تیرماه 99، در مجموع حجم کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور 51 میلیارد و 410 میلیون مترمکعب بوده و در این مدت حجم کلی خروجی آب از سدهای کشور به 42 میلیارد و 950 میلیون مترمکعب رسیده است. این درحالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، حجم ورودی آب به مخازن سدهای کشور 83 میلیارد و 630 میلیون مترمکعب و حجم خروجی آب از سدهای کشور نیز 64 میلیارد و 820 میلیون مترمکعب بوده است. به عبارتی، شاهد کاهش 39 درصدی حجم ورودی آب به مخازن سدهای کشور و کاهش 34 درصدی حجم خروجی آب از مخازن سدهای کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌ آبی گذشته هستیم.
در حال حاضر حجم ذخیره آب در سدهای کشور به 36 میلیارد و 890 میلیون مترمکعب رسیده که این میزان نسبت به حجم ذخیره آب در زمان مشابه سال گذشته کاهشی  5درصدی دارد، به‌عبارتی هم‌اکنون حدود 71 درصد حجم مخازن سدهای کشور پر و حدود 29 درصد خالی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار