رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: امسال جلب و دستگیری مشمولان غایب با شدت بیشتری در حال اجراست و مشمولان فراری بعد از تعیین تکلیف در دادگاه به خدمت اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 02 July 2020

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در خصوص جلب و دستگیری مشمولان غایب اعلام کرد: امسال بحث جلب و دستگیری مشمولان غایب شدت یافته و این امربا سخت گیری بیشتری در استانها در حال اجرا است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: مشمولان غایب پس از جلب و دستگیری به دادگاه اعزام شده تا به وضعیت‌شان رسیدگی شود و بعد از دادگاه به خدمت فرستاده می‌شوند.

امیردریادار دوم رحیمی‌پور اظهار داشت: طبق ماده ۵۸ قانون, بیش از یک‌سال غیبت فرار محسوب شده و افراد دستگیرشده باید برای تعیین تکلیف به دادگاه بروند.

وی با تأکید بر این مطلب که جلب و دستگیری مشمولان غایب با قوت بیشتری در حال اجراست، از مشمولان غایب درخواست کرد که هر چه سریع‌تر وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند و منتظر طرح خرید خدمت در آینده نباشند، چرا که ستاد کل برنامه‌ای برای جریمه مشمولان غایب در دستورکار ندارد و این طرح کاملاً منتفی شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مشمولانی که تا یک سال غیبت کرده باشند، سه ماه اضافه خدمت سنواتی دریافت کرده و مشمولانی که غیبت‌شان بیش از یک‌سال باشد، علاوه بر اعزام به دادگاه شش ماه اضافه خدمت سنواتی خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که مشمولان با چه میزان غیبت در لیست جلب و دستگیری قرار خواهند داشت، گفت: بعد از یک روز غیبت این وضعیت در سامانه افراد ثبت شده و می‌توان آنها را جلب کرد، اما اولویت جلب و دستگیری فعلاً با مشمولان غایبی است که بیش از یک‌سال غیبت کرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار