مهاجم برزیلی که در دوران ورزشی‌اش به رکورد ۱۰۰۰ گل دست یافت همیشه با حواشی روبرو بوده است.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 02 July 2020

مهاجم برزیلی که در دوران ورزشی‌اش به رکورد ۱۰۰۰ گل دست یافت همیشه با حواشی روبرو بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، روماریو سوزا در اواخر دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ در جهان فوتبال درخشید. بازیکن برزیلی در اسپانیا درخشید و با تیم ملی کشورش موفقیت‌های زیادی به دست آورد تا یکی از بهترین مهاجم‌های برزیلی به حساب آید. رفتارش در زمین و چه بیرون از آن برجسته بود.

زندگی شخصی

داستان روماریو نشان می‌دهد که زندگی‌های عاشقانه‌ای داشته است! او در ۵۴ سالگی شش فرزند (از چهار زن مختلف) دارد. همسر کنونی‌اش ۳۱ سال از او کوچک‌تر است.

چالش هزار گل

مهاجم بازنشسته در ۲۲ سالگی زمانی که هنوز در لیگ برزیل بازی می کرد تصمیم گرفت به رکورد هزار گل برسد. چند دهه بعد یعنی در سال ۲۰۰۷ به این رکورد رسید. در آن زمان پیراهن واسکو دو گاما را بر تن می کرد. با وجود ثبت چنین رکوردی فیفا آن را به رسمیت نشناخت.

"۲۲ ساله هستم و مطمئنم فوتبال خود را پس از به ثمر رساندن ۱۰۰۰ گل به پایان می رسانم."

حضور در اروپا

روماریو با آیندهوون قرارداد امضا کرد و پنج فصل برای این تیم بازی کرد. او سپس متوجه شد هلند کشور مناسبی برایش نیست.

"در هلند برای دعوت یک دوست به نوشیدنی باید سه روز قبل تماس می‌گرفتید و درخواست ملاقات می کردید."

"آیندهوون به من وابسته بود و همه می دانستند که تیم بدون من شانسی ندارد."

تیم رویایی

بازیکن برزیلی زمانی که یوهان کرویف در بارسلونا حضور داشت به این تیم پیوست. رابطه عشق و تنفر  میان آن دو وجود داشت. سرمربی هلندی یک سال بعد درباره روماریو صحبت کرد.

"یک بار روماریو از من پرسید آیا می توانم در دو تمرین تیم غیبت کنم تا به برزیل بروم و در کارناوال ریودوژانیرو شرکت کنم. من (کرویف) در پاسخ به او گفتم: اگر فردا دو گل به ثمر برسانی دو روز بیشتر از دیگر بازیکنان استراحت خواهی کرد."

کاراگاه خصوصی

همه می دانستند که روماریو شب‌ها را دوست دارد و بارسلونا شهری بود که می توانست نیازش را برطرف کند. به همین خاطر باشگاه محدودیتی برای این بازیکن گذاشته بود و برای کنترل او از کاراگاه خصوصی بهره برد.

"اگر شب ها بیرون نروم گلزنی نمی کنم."

بازیکن انیمیشنی

خورخه والدانو زمانی که سرمربی تنریف بود یک جمله بر زبان آورد که در تاریخ فوتبال ماندگار شد.

"روماریو یک بازیکن کارتونی است."

دویدن

روماریو بازیکن مستعدی بود و گلزن قهاری به حساب می آمد اما انجام برخی کارها را نیاز نمی دید و نمی خواست مانند دیگر هم تیمی‌هایش در زمین باشد. کیکه استبارانس از آن خاطره ای دارد.

"رومی (روماریو) کمی بیشتر بدو." مهاجم برزیلی به بازیکن مادریدی نزدیک شد و گفت: "تو بدو چون به همین خاطر به تو پول می دهند. من به خاطر گلزنی‌ام پول می گیریم نه به دلیل دویدن."

مشکلات دادگاهی

با وجود این که روماریو بازنشسته شده بود باز هم درباره‌اش صحبت می شد. او در سال ۲۰۰۹ یک شب را در زندان سپری کرد چون مستمری غذای دو فرزندش را پرداخت نکرده بود. چند ماه بعد به خاطر فرار مالیاتی به سه سال زندان محکوم شد.

بهترین مهاجم تاریخ؟

برای خیلی از عاشقان فوتبال روماریو از همه لحاظ بهترین مهاجم بود. قهرمان جهان با برزیل همیشه هدفش پیشی گرفتن از پله بود. او درباره این که چه کسی بهترین مهاجم تاریخ است شکی ندارد.

"مهاجم؟ هرگز در تاریخ بهترین وجود نخواهد داشت."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار