کد خبر: ۸۶۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 01 July 2020

کودکان همچون بزرگسالان ناقل کروناویروس هستند

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که کودکان نیز می‌توانند به راحتی و مثل بزرگسالانِ آلوده، کروناویروس جدید را به بزرگترها منتقل کنند.

متخصصان سوئیسی در گزارشی اعلام کردند: هنوز مشخص نیست کودکان به چه میزان می‌توانند کروناویروس جدید را گسترش دهند اما نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است کودکان همچون بزرگسالانِ آلوده و به راحتی این ویروس را منتقل کنند.

محققان اظهار داشتند: کودکان کمتر از بزرگسالان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و تعداد کمتری از آنان دچار نوع شدید بیماری می‌شوند همچنین به نظر نمی‌رسد کودکان عامل اصلی انتقال این ویروس باشند اما در واقع احتمال آلوده شدن کودکان در هر سنی وجود دارد.

محققان سوئیسی اظهار داشتند: به رغم تعداد بالایی از موارد عفونت خفیف یا خاموش، کودکان باید به عنوان عامل انتقال بیماری در نظر گرفته شوند مگر اینکه خلاف این امر ثابت شود.

در این بررسی ۲۳ کودک مبتلا به بیماری کووید-۱۹ مورد مطالعه قرار گرفته که در بدن تمامی آنان به جز دو نفر میزان ویروس مشاهده شده با افراد بزرگسال آلوده "برابر" بوده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، محققان تاکید کردند: با توجه به میزان نسبتا پایین موارد شیوع در میان کودکان حتی در مناطق به شدت درگیر، لازم است تا تحقیقات بیشتری در مورد تاثیر کودکان در گسترش این ویروس انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار