رئیس مرکز اورژانس تهران از ابتلای 110 نفر از پرسنل اورژانس تهران به کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 01 July 2020

پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران در نشست خبری آنلاین اظهار داشت: تعداد 110 الی 120 نفر از نیروهای اورژانس تهران به کرونا مبتلا شده‌اند که میانگین ابتلای کادر درمان در دنیا 20 درصد است که با محافظت خیلی خوبی که داشتیم درصد ابتلای افراد به کرونا در نیروهای اورژانس 5 درصد بوده است.

وی از آمادگی اورژانس برای خدمت رسانی به اماکن برگزاری کنکور سراسری خبر داد و گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد و اگر برای دانشجویی اتفاقی بیفتد بلافاصله خدمات ارائه می‌شود.

صابریان تصریح کرد: برای ساخت مجوزهای مراکز درمانی و کلینیک‌ها درخواست کرده‌ایم که از لحاظ ایمنی از اورژانس درخواست مجوز کنند اما این اتفاق رخ نداده است و ما سعی می‌کنیم با افزایش تعداد پایگاه‌ها خدمت رسانی را افزایش دهیم. وقتی ورودی ساختمان مناسب نباشد خدمت‌رسانی سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: به افرادی که در قرنطینه خانگی هستند خدمات ارائه می‌کنیم و از اول سال تا کنون 3700 ماموریت انجام داده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تخصیص بودجه برای خرید تجهیزات برای اورژانس اظهار داشت: مبالغی برای اورژانس تهران از اول سال درنظر گرفته شده است اما اورژانس تهران با کسری بودجه مواجه است و لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود.

در اورژانس تهران به محض اینکه از انفجار مطلع شدیم بلافاصله تیم‌های عملیاتی در صحنه حاضر شدند. دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۲ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند. در مجموع ۱۸ تیم عملیات ویژه اورژانس علاوه بر اینکه صحنه را برای ارایه خدمات ایمن کردند، از حوادث ناگوار نیز جلوگیری کردند.

با بیان اینکه متاسفانه ۱۸ نفر در صحنه حادثه جان باختند گفت: یک نفر نیز در حین سی پی آر در بیمارستان جان خود را از دست داد. ۱۵ مصدوم سرپایی نیز خدمات سرپایی و در صحنه را دریافت کردند و ترخیص شدند. ۹ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند که طی پیگیری‌ها حال تمام این ۹ نفر در شرایط پایدار و مناسبی است.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: علت این حادثه در دست بررسی است و باید نتیجه کارشناسی اعلام شود. این ساختمان یک مرکز درمانی و دی کلینیکی بوده که خدمات تصویربرداری، آزمایشگاه و خدمات جراحی محدود ارایه می‌کرده و متاسفانه دچار انفجار و حریق شد.

وی گفت: خوشبختانه در جریان حریق شب گذشته با همکاری آتش نشانی و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت از انتشار و انفجار گاز هلیوم که می‌توانست اتفاق بدی را رقم زند، جلوگیری شد.

صابریان ادامه داد: در حادثه شب گذشته، اغلب افرادی که دچار حادثه شدند افرادی بودند که در ساختمان دچار انفجار حضور داشتند و خوشبختانه برای عابران و همسایه‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار