کد خبر: ۸۶۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 01 July 2020

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از پیگیری اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز خبر داد و گفت: اگر استان خوزستان را قرمز اعلام می‌کنند در مقابل باید متناسب با این شرایط به این استان توجه شود و امکانات در نظر بگیرند.

رضا نجاتی اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع کرونا، استان خوزستان تنها استانی بود که در زمینه اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها اقدام کرد و پس از آن استان‌های دیگر ورود پیدا کردند اما به دلیل برخی ملاحظات اقتصادی و معیشتی، از مرکز اعلام شد که باید ممنوعیت‌ها رفع و با هماهنگی ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اعمال محدودیت‌ها در برهه‌ای از زمان تأثیرات خوبی داشت هر چند برخی از افراد باز هم رعایت نمی‌کردند و تعدادی از افراد در ایام تعطیلی‌ها مبتلا شدند. با مناسبت‌هایی از جمله عید سعید فطر نیز مواجه شدیم و با توجه به اینکه مراسم عید فطر در خوزستان بسیار گسترده برگزار می‌شود، یکی از از عوامل تأثیرگذار در وضعیت کنونی خوزستان همین مساله بود.

نجاتی تصریح کرد: روز گذشته صورت‌جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به همه استان‌ها ابلاغ شد و بر اساس این مصوبه، استان‌های قرمز با نظر کارشناسی دانشگاه‌های علوم پزشکی و پیشنهاد ستاد استانی کرونا می‌توانند پیشنهادات خود را در خصوص شهرهای قرمز به ستاد ملی منعکس کنند و سپس بررسی‌های لازم انجام و ابلاغ شود که این کار توسط خوزستان انجام شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیشنهادات خود را در ستاد استانی کرونا اعلام کرده و با نظر استاندار خوزستان، به ستاد ملی منعکس شده است و در حال پیگیری هستیم تا نتیجه حاصل شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در حال پیگیری اعمال ممنوعیت یا محدودیت در شهرهای قرمز هستیم.

وی بیان کرد: در خصوص ظرفیت‌های بیمارستانی نیز ظرفیت‌های خوبی ایجاد شد اما این موضوع نباید دلیلی برای مردم باشد تا بی‌محابا در تجمعات حضور پیدا کنند زیرا هر چقدر ظرفیت داشته باشیم روزی به پایان می‌رسد و ما را با مشکل مواجه می‌کند.

نجاتی افزود: در خوزستان تاکید کردیم ادارات به مراجعه‌کنندگان بدون ماسک اجازه ورود ندهند. اصناف و پاساژهای سربسته نیز نباید اجازه دهند کسی بدون ماسک وارد شود. در خصوص مراسمات عروسی و عزا نیز به فرمانداران، دادستان‌ها و فرمانده‌های انتظامی ابلاغ شده است با جدیت بیشتری اقدام کنند تا از این مرحله عبور کنیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در خصوص اعطای مرخصی به زنان باردار و شیرده، گفت: یکی از مصوباتی که از همان روزهای ابتدایی ابلاغ شد، این بود که افراد دارای بیماری زمینه‌ای با تأیید پزشک، افراد بالای ۶۰ سال و زنان باردار و شیرده در محل کار حضور پیدا نکنند اما برخی ادارات به دلیل کمبود نیرو و لزوم ارائه خدمات، مشکل دارند که ما پیشنهاد دادیم محلی برای این افراد در نظر بگیرند تا با ارباب‌رجوع ارتباط نداشته باشند و کار سیستمی انجام دهند یا دورکاری کنند. تأکید می‌کنیم ادارات، شرکت‌ها و شرکت‌های خصوصی نسبت به اعطای مرخصی به افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد بالای ۶۰ سال و زنان باردار یا شیرده اقدام کنند یا شرایط کاری برای آن‌ها فراهم کنند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: اگر استان خوزستان را قرمز اعلام می‌کنند در مقابل باید متناسب با این شرایط به این استان توجه شود و امکانات در نظر بگیرند؛ در برخی شهرهای کم‌برخوردار مانند ایذه، باغملک، رامشیر، شادگان و لالی، بیمارستان‌ها نیاز به توجه بیشتری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار