کد خبر: ۸۶۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 29 June 2020

پایگاه انتقال خون آبادان با اعلام نیاز به تمامی گروه‌های خونی از شهروندان خواست با اهدای خون به تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان کمک کنند.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان ظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ با کاهش اهدای خون در آبادان روبه رو شده ایم و اکنون در تمامی گروه‌های خونی با کمبود تامین خون مواجه هستیم.

سحر مقبلی افزود: مردم نوع دوست آبادان در روزهای کرونایی اهدای خون را فراموش نکنند زیرا بیماران سرطانی، تالاسمی، تصادفی، هموفیلی و بانوان باردار به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان گفت: ذخایر بانک خون این پایگاه با توجه به شرایط کنونی جامعه با کاهش مواجه شده و برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌های خونی با مراجعه به پایگاه انتقال خون این شهرستان اقدام به اهدای خون کنند.

مقبلی با بیان اینکه مردم نگران انتقال بیماری کرونا از طریق اهدای خون نباشند گفت: بیماری کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و علاوه بر آن پایگاه انتقال خون آبادان به طور مستمر ضدعفونی می شود.

وی تصریح کرد: نوبت بعد از ظهر این پایگاه به دلیل نداشتن پزشک تعطیل است و مردم و سازمان‌ها می‌توانند صبح‌ها برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون آبادان مراجعه کنند.

مقبلی نیاز تقریبی پایگاه انتقال خون آبادان یکهراز و ۳۰۰ واحد در ماه اعلام کرد و افزود:برای تهیه این مقدار خون باید بیش از هزار و ۵۰۰ نفر خون اهدا کنند تا پس از غربالگری خون مورد نیاز بیماران در شهرهای آبادان، شادگان و خرمشهر تامین شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به اهدای خون، هنگام مراجعه به این پایگاه باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند، افزود: این پایگاه در تمامی روزهای هفته به جز ایام تعطیل از ساعت ۷.۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳.۳۰ دقیقه آماده دریافت خون از مردم است.

پایگاه انتقال خون آبادان تامین کننده خون موردنیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار