فرماندار دهلران ؛
فرماندار دهلران گفت: سهم سرمایه‌گذاری این شهرستان از مجموع سرمایه‌گذاری های استان ایلام از ۱۰ درصد در دولت قبل به ۶۲ درصد در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 29 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری اظهار داشت: با اقدامات در حوزه نفت و گاز و سرمایه‌گذاری هایی که در این حوزه در حال انجام است میزان سرمایه‌گذاری در حوزه شهرستان امروز نسبتی تقریبا معادل ۶۲ درصد کل سهم سرمایه‌گذاری صنعتی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان دهلران با ظرفیت‌های متنوع نقش موتور محرکه توسعه استان را ایفا می‌کند، یادآور شد: در این دولت سرمایه‌گذاری های کلانی در حوزه کشاورزی،آب و خاک، صنعت و خدمات این شهرستان انجام گرفته است.

فرماندار دهلران به اشتغال در بخش صنعت هم اشاره و گفت: در این بخش قبل از دولت تدبیر و امید سهم شهرستان در سبد استان کمتر از  ۱۰ درصد بود که امروز شاهد ارتقای آن تا  ۲۲ درصد هستیم.

عسگری با اشاره به طرح احیای اراضی دشت های عباس، عین خوش و فکه و سیستم های نوین آبیاری، افزود: گردش مالی در بخش کشاورزی شهرستان با تولید سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است که با توجه به پیگیری ها برای ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش شاهد توسعه و رشد چشمگیر خواهیم بود.

 وی گازرسانی به شهرستان تا پیش از دولت تدبیر و امید را صفر ذکر و تاکید کرد: امروز ضریب گارسانی در روستاها ۸۵ درصد و در شهرها ۷۰ درصد است که با تکمیل گازرسانی به ۲ شهر میمه و پهله که در حال انجام است ضریب نفوذ در شهرها به ۱۰۰ درصد و در روستاها به بالای ۹۵ درصد می رسد.

وی با اشاره  به رسمیت شناخته شدن مرز چیلات در کشور، افزود: تا کنون در حوزه زیرساخت های این مرز ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است که امیدواریم با توجه به رایزنی ها و پیگیری ها طرف عراقی پای کار بیاید و شاهد گشایش مرز و گذرگاه مرزی چیلات در آینده باشیم.

فرماندار دهلران گفت: آغاز چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک در این دولت شروع شده و فاز اول آن به بهره برداری رسیده است و فاز دوم نیز با رفع مشکلات از سر گرفته خواهد شد و با اخذ ماده ۵۶ و حضور پیمانکار بخش خصوصی شاهد تسریع در تردد در این مسیر خواهیم بود.

عسگری آزادراه پل زال - مورموری - دهلران - چیلات را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در دهلران برشمرد و اضافه کرد: این پروژه آغاز شده است و به یقین نقش بزرگی در اقتصاد ملی و تبادلات با عراق ایفا خواهد کرد و در آینده موجب تحولات چشمگیری در استان و شهرستان خواهد شد.

وی افزود: در خصوص تامین آب شرب و بهداشتی روستاها در این دولت اقدامات بزرگی انجام شده و در دست اقدام است که با ایجاد مجتمع های آبرسانی و بهره برداری از آنها تا پایان سال جاری این زنجیره تکمیل و مشکلات بسیاری از روستاها حل می شود.

فرماندار دهلران به مسکن مهر اشاره و گفت: با وجود اینکه مسکن مهر در دولت قبل شروع شد ولی پیشرفت آن به حدی نبود که بخش قابل توجهی از آن بهره مند شوند و دولت با تکمیل زیرساخت ها و تکمیل و تعیین تکلیف آنها در شهرستان و بهره برداری از آنها تا پایان سال توسط دولت امیدواریم بخش قابل توجهی از مردم بتوانند از مزایای آنها بهره مند شوند.

وی مسکن اجتماعی را از دیگر اقدامات مثبت دولت در بحث تامین مسکن برشمرد و افزود: در این بخش نیز سهم شهرستان مشخص است و ثبت نام از متقاضیان انجام شده است و در آینده شاهد آغاز بکار این طرح خواهیم بود.

نماینده دولت در شهرستان مرزی دهلران به بحث مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی هم اشاره و تاکید کرد: در سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه طرح های هادی و مسکن روستایی هزینه شده است و از محل ارزش افزوده نیز به روستاهای فاقد دهیاری خدمات خوبی ارائه شد.

فرماندار دهلران با قدردانی از خدمات، اقدامات و سرمایه گذاری های دولت تدبیر و امید و تلاش و پیگیری های مجدانه و دلسوزانه استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به حجم سرمایه گذار ی ها و پروژه های بهره برداری شده و در حال انجام افق توسعه شهرستان روشن و رو به رشد بوده و نوید بخش این است که دهلران در آینده نه چندن دور بالنده تر مسیر توسعه را طی خواهد کرد. /ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار