کد خبر: ۸۶۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 28 June 2020
 

تابناک/مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (یک شنبه ۸ تیر ماه ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

برخورد ۲ خودروی پراید در گیلان ۹ مصدوم برجا گذاشت

پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برخورد ۲ پراید در محدوده خشکبیجار، زیباکنار این استان منجر به مصدومیت ۹ نفر شد.

او افزود: حادثه برخورد ۲ پراید در محدوده خشکبیجار، زیباکنار روز گذشته توسط مردم، به اورژانس ۱۱۵ گیلان گزارش داده شد.

رئیس مرکز اورژانس گیلان اظهار داشت: تیم فوریت‌های پزشکی خشکبیجار، کیاشهر، لشت نشا و کوچصفهان به محل حادثه اعزام شدند و ضمن بررسی وضعیت مصدومان و اقدامات پیش بیمارستانی لازم ۹ مصدوم این حادثه را به منظور اقدامات درمانى مناسب به مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت منتقل کردند.

اسدی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل تصادفات رانندگی، کاهش تمرکز راننده و خواب آلودگی است، به مسافران استان سرسبز گیلان توصیه کرد: در طول سفر با رعایت کامل قوانین رانندگی کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشند.

پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در تالش

سرهنگ حسین جمال‌دار، فرمانده انتظامی تالش گفت: ۷ واحد صنفی متخلف در یک ماه گذشته در این شهرستان پلمب شد.

او افزود: در خرداد امسال ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با هدف تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اصناف، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی را به مرحله اجرا گذاشتند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این مدت ۲۷۴ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت، افزود: در این راستا ۷ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب شد.

سرهنگ جمال‌دار هدف از اجرای این طرح را نظارت بر اصناف در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: در این دوره از بازدید‌ها آموزش‌های لازم در خصوص رعایت قوانین به صنوف ارائه شد.

او با تشکر از شهروندانی که به توصیه‌های پلیس توجه می‌کنند، از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی به خصوص موضوعاتی مانند احتکار، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق ساختمان‌های نیمه کاره در آستانه‌اشرفیه به دام افتاد

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: سارق ساختمان‌های نیمه کاره با اعتراف به ۹ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات نامحسوس و تعقیب سرنخ‌ها یک متهم را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، این فرد را در یک عملیات غافلگیرانه در منزلش در یکی از روستا‌های نزدیک شهر آستانه‌اشرفیه دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی‌نسب با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۹ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهر اعتراف کرد، بیان داشت: تعدادی از وسایل سرقتی شامل شیرآلات، درب و پنجره آلومینیومی و چند دستگیره درب از مخفیگاه متهم کشف شد.

او با اشاره به اینکه متهم اموال سرقتی را در شهر همجوار به فروش رسانده و تلاش برای شناسایی و دستگیری مالخر ادامه دارد، تصریح کرد: اموال سرقتی کشف شده در منزل متهم با تنظیم صورت جلسه تحویل مالباخته شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه متهم ۴۵ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد از شهروندان خواست: هشدار‌های انتظامی را در خصوص استفاده از نگهبان برای ساختمان‌های نیمه کاره، مجهز کردن این مکان‌ها به دوربین مداربسته و استفاده از قفل، حفاظ محکم و مطمئن را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار