دبیرکل گردان‌های الخراسانی از گروه‌های حشد شعبی ضمن تشریح جزئیات حوادث دیشب بغداد از آزادی همه افراد بازداشت شده از گردانهای حزب الله عراق خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 26 June 2020

"سید علی الیاسری" دبیرکل گردان‌های الخراسانی وابسته به الحشد الشعبی در گفتگو با تسنیم به تشریح حوادث شب گذشته در عراق و حمله به مقر الحشد الشعبی پرداخت.

وی درباره جزئیات عملیات بازداشت و آینکه آیا در جریان این امر آمریکایی‌ها حضور داشته‌اند، گفت: این دستگاه مبارزه با تروریسم بود که عملیات بازداشت را انجام داد. برخی نشانه‌ها هست که کسانی که آنها را همراهی کردند، نیروهای آمریکایی بودند. در نتیجه، کاری که شد یک اقدام تحریک آمیز بود. الحاج ابوفدک (عبد العزیز المحمداوی) به طور مستقیم از طریق تماس با مراجع ذیربط وارد عمل شد و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم در ابتدای امر آگاهی از موضوع را رد کرد.

وی افزود: حاج فالح الفیاض (رئیس حشد و مشاور امنیت ملی)  و حاج العامری (هادی عامری) در این موضوع ورود کردند و موضوع با حل شدن و آزادی (افراد) دوطرف فیصله یافت.

الیاسری درپاسخ به سوالی درباره تعداد بازداشت شدگان و اینکه آیا همگی آنها آزاد شدند، گفت: بله، همه افراد وابسته به گردان‌های حزب الله آزاد و برای حل این بحران به مرجع زیربط در الحشد الشعبی ارجاع شدند.
 
وی درباره علت بازداشت گفت: گمان می‌کردند که هدف قرار گرفتن فرودگاه و منطقه الخضراء از این مقر صورت گرفته است. ادعا کردند که سکوهای پرتاب موشک در این مقر هست. در نتیجه، همه اینها موضوعات تحریک آمیزی با هدف خدشه وارد کردن به وجهه الحشد و مقاومت است.

این فرمانده الحشد الشعبی تصریح کرد:  همه مقرهای الحشد الشعبی مجهز به همه امکاناتی هست که با بکارگیری آنها با دشمن مقابله می‌کرد؛ از سکوهای موشک گرفته تا سایر امکانات. نمی‌توان دستور تعدی و تعرض به آنها را صادر کرد زیرا مقرهای الحشد الشعبی قدسیت و خصوصیت خود را دارد. انتظار است که اگر حکومت موضع مشخصی دارد، خودش بدون تعرض به جایگاه نمادین این مقرها و موجودیت آنها (موضوع) را دنبال کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار