از سرگیری مسابقات لیگ نوزدهم بیش از هر چیز دیگری تحت‌تأثیر اعتراضات دنباله‌دار و بی‌پایان محمدرضا زنوزی قرار داشته است.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲ 26 June 2020

از سرگیری مسابقات لیگ نوزدهم بیش از هر چیز دیگری تحت‌تأثیر اعتراضات دنباله‌دار و بی‌پایان محمدرضا زنوزی قرار داشته است. مالک تراکتورسازی تبریز از مدت‌ها قبل خواهان لغو مسابقات بوده و در این مسیر حتی تهدید به انصراف از لیگ و طرح شکایت در فیفا کرده است، اما بعید به‌نظر می‌رسد زنوزی هیچ‌کدام از این کارها را انجام بدهد. در حقیقت نپذیرفتن نتایج و تلاش برای تغییر آن از مسیر تهدید و شکایت‌های برون‌مرزی، پیشینه‌ای به درازای حضور زنوزی در فوتبال دارد. او درست از روز نخست و فصل اول حضورش در فوتبال مشغول همین کار است و جالب اینکه هیچ‌وقت هم نتیجه نمی‌گیرد.

 

اولین انصراف؛ یک دهه قبل

گسترش‌فولاد به‌عنوان نخستین تیم زنوزی در فوتبال ایران، سال88 با خرید امتیاز نیروی زمینی تهران در مسابقات دسته اول حاضر شد. گسترش سال بعدش با سرمربیگری لوکا بوناچیچ شانس صعود به لیگ برتر را داشت، اما نهایتا در گل‌شماری شانس دستیابی به این موفقیت را از دست داد. زنوزی اما شکست را نپذیرفت و ادعاهایی علیه نساجی مطرح کرد. مسئولان گسترش مدعی بودند نساجی در بازی رودررو با این تیم در حالی از دیوید ویکروم استفاده کرده که قرارداد این بازیکن به‌صورت غیرمجاز با باشگاه قائم‌شهری بسته شده بود. در نتیجه گسترش باید 3 بر صفر برنده اعلام شود و به لیگ برتر راه پیدا کند. زنوزی در این پرونده برای گسترش‌فولاد یک وکیل اتریشی گرفت و موضوع را از طریق فیفا پیگیری کرد. حتی ناصر حجازی هم که سمت مدیریت فنی تیم را برعهده داشت برای اثرگذاری روی پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رفت، اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها به جایی نرسید. سرانجام مدیران گسترش تهدید کردند که در فصل بعدی مسابقات لیگ یک حاضر نخواهند شد، اما خیلی زود عقب نشستند و فصل بعد هم در بازی‌ها شرکت کردند!

 

داستان فروزان و گرانول

سال گذشته تراکتور شانس خوبی برای قهرمانی داشت، اما این تیم در بازی با سپیدرود متحمل یک شکست غیرمنتظره شد. محسن فروزان در آن بازی گل‌های بدی خورد و همین مسئله بهانه دست مالک باشگاه داد تا ضمن وارد آوردن اتهام تبانی و شرط‌بندی به او، حکم اخراجش را صادر کند. زنوزی عقیده داشت شرایط بازی با سپیدرود غیرطبیعی بوده و کمیته انضباطی و اخلاق باید در مورد این مسابقه تصمیم بگیرند. او حتی به همین مقدار هم بسنده نکرد و مدعی شد مسئولان تیم رشتی قبل از شروع بازی روی زمین گرانول ریخته‌اند. انتخاب ناظر از استان همجوار هم دیگر بهانه زنوزی برای اعتراض به آن مسابقه بود؛ تقلاهایی که باز به جایی نرسید و فقط شرایط داخل تیم را متشنج کرد.

 

بازیکن غیرمجاز شهرخودرو

نگاه نکنید که الان تراکتور و شهرخودرو با هم رفیق فابریک شده‌اند و از روی دست هم بیانیه کپی می‌کنند. مسئولان این دو تیم تا همین چند‌ماه پیش سر یک پرونده حسابی درگیر بودند. بعد از آنکه شهرخودرو در پایان لیگ هجدهم سهمیه آسیایی کسب کرد و تراکتور از دستیابی به این موفقیت محروم ماند، زنوزی و شرکا ادعا کردند قرارداد تیم مشهدی با کارلوس چاواریا ملقب به چوچو غیرقانونی بوده است؛ در نتیجه شهرخودرو باید مجازات شود و تراکتور به آسیا برود. باز هم همان داستان‌های همیشگی؛ مصاحبه پشت مصاحبه، تهدید و شکایت. حتی وکیل تراکتور مدعی بود شهرخودرو باید فصل جدید را با منفی 12 امتیاز شروع کند، اما باز هم طبق معمول تلاش تراکتوری‌ها به جایی نرسید. امروز همان تیم متهم، نزدیک‌ترین متحد تراکتور است و هر دو با هم تهدید به انصراف می‌کنند؛ شما کار روزگار را ببین فقط!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار