محمد باقرنوبخت، اولویت امسال سازمان برنامه و بودجه‌ کشور را اتمام طرح‌های ریلی و جاده‌ای کشور بیان کرد.
کد خبر: ۸۶۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴ 25 June 2020
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان و نشست امضای تفاهم نامه‌ ساخت مسکن نیازمندان و محرومان استان گفت: در حال حاضر در کشور ۸۷ هزار طرح عمرانی نیمه تمام داریم، که بخشی از آنها از طرح‌های ملی است و دولت قصد دارد با توجه به شرایط اقتصادی طرح‌های عمرانی را دسته بندی کند.
 
محمد باقر نوبخت افزود: امسال به جای اینکه بودجه کشور را بین تمام طرح‌ها تقسیم کنیم، آنرا تنها به طرح‌هایی اختصاص دهیم که سال‌ها برای آن هزینه شده و نیمه تمام مانده است.
وی با بیان اینکه در بودجه عمرانی استان ۶۹۶ میلیارد تومان تعهد کردیم ادامه داد: به این منظور تاکنون هزار و ۴۴ میلیارد تومان پرداخت شده، اما همچنان طرح‌ها ناتمام مانده است.
 
معاون رییس جمهور ابراز امیدواری کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور با  ۵۷۰ هزار میلیارد تومانی که در اختیار دارد بتواند اولویت‌ها را شناسایی و اعتبارات خود را در طرح‌هایی شامل ساخت آزاد راه‌ها، ارتباط شبکه‌ ریلی کشور هزینه کند.
در این جلسه استاندار اصفهان هم گفت: راه‌اندازی قطار پر سرعت اصفهان - تهران به عنوان معین بودن پایتخت و با توجه به جایگاه استان در گردشگری یک ضرورت ملی است . 
عباس رضایی کم آبی را مهمترین مساله استان اصفهان برشمرد و افزود: امروز صدای واعطشای مردم اصفهان در بخش‌های مختلف شنیده ‌می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات استان در خصوص سازگاری با کم‌آبی، ادامه داد: تخصیص هایی که در سال‌های پیش بدون در نظر گرفتن منابع آبی داده شد، امروز برای استان مشکلاتی به وجود آورده و به طور قطع  باید در نظر داشت که زاینده‌رود، هویت استان اصفهان است و خشک شدن آن ضربه بزرگی بر تاریخ و هویت مردم این استان است.

در این جلسه معاون رییس جمهور، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار اصفهان، تفاهم نامه ساخت سه هزار مسکن برای نیازمندان و محرومان اصفهان را امضا کردند.
همچنین تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان نیز با ارائه گزارشی از مشکلات بودجه خود خواستار تغییر نگاه مسوولان پایتخت نشین مبنی بر برخوردار بودن استان اصفهان شدند و از معاون رئیس‌جمهور خواستند که در اختصاص بودجه به استان اصفهان توجه بیشتری داشته باشد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار