یکی از گزینه‌های تصدی سمتی ارشد در وزارت دفاع آمریکا مدعی شده رئیس اسبق سیا طرحی برای ترور رئیس‌جمهور این کشور داشته است.
کد خبر: ۸۶۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 25 June 2020

گزینه کاخ سفید برای تصدی یک سمت ارشد در پنتاگون مدعی شده رئیس اسبق «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) به دنبال ترور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا وبراندازی دولت او بوده است. 

«آنتونی تاتا» که از سوی کاخ سفید به عنوان نامزد تصدی معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست‌گذاری معرفی شده در چندین مصاحبه‌ رادیویی و تلویزیونی‌ مدعی شده «جان برنان»، رئیس اسبق سیا طرح‌هایی برای عزل ترامپ از قدرت داشته و حتی به دنبال ترور او بوده است. تاتا گفته که برنان سال ۲۰۱۸ در یک توئیت رمرگذاری‌شده دستور ترور ترامپ را صادر کرده است. 

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از سخنان این سیاستمدار به عنوان «توهم توطئه» یاد کرده و نوشته او بارها این ادعاها را چه در مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی و چه در فضای مجازی مطرح کرده است. 

یک سخنگوی جان برنان از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است. 

سی‌ان‌ان نوشته این رسانه به بررسی اظهارات تاتا پرداخته و متوجه شده دیگر محور سخنان او در مصاحبه‌هایش این است که گروهی از مقام‌های «دولت سایه» در آمریکا به دنبال آن هستند که دولت ترامپ را به شکست بکشانند. 

جان برنان یکی از تندترین مخالفان دونالد ترامپ است. ترامپ مردادماه سال ۹۷ در واکنش به انتقادهای تند برنان «مجوز امنیتی» او را باطل کرد تا دسترسی او به برخی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده قطع شود.

این اتفاق پس از آن افتاد که جان برنان بعد از دیدار ترامپ با پوتین در شهر هلسینکی به شدت از آن انتقاد کرده بود. او در توئیترش نوشت: «عملکرد ترامپ در کنفرانس خبری در هلسینکی، به آستانه "جرائم جدی و بزهکاری" رسیده و از آن هم تجاوز کرده است. هیچ چیز کم از خیانت نداشت. سخنان ترامپ نه تنها ناشی از سبک‌مغزی بود، نشان داد او کاملاً نوچه پوتین است. میهن‌پرستان جمهوری‌خواه: کجا هستید؟»

در آمریکا برخورداری از مجوزهای امنیتی به مقام‌های اطلاعاتی امکان می‌دهد بعد از خروج از دولت به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دسترسی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار