از سوی دیگر ما در سراسر شهر شیراز شاهد قیمت‌گذاری متفاوتی هستیم که در سال گذشته، مرغ حتی تا ۱۶ هزار تومان هم عرضه شد!
کد خبر: ۸۶۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 24 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: نزدیک ماه رمضان، عید نوروز و چنین مناسبت‌ها که تقاضا بیشتر شده و قیمتها افزایش می یابد، این اقلام کمیاب می شود.
این در حالی است که این دو محصول جزء کالاهای دارای نرخ مصوب بوده و به گفته مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی فارس آخرین بار در اواخر سال ۹۷ نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ تعیین شده و تا کنون هیچ تغییری نکرده است.
از سوی دیگر ما در سراسر شهر شیراز شاهد قیمت‌گذاری متفاوتی هستیم که در سال گذشته، مرغ حتی تا ۱۶ هزار تومان هم عرضه شد!
به نظر می رسد گران بودن هزینه تامین نهاده به عنوان خوراک جوجه همچنین تلفات مرغداری ها در فصل گرما دو عامل تاثیرگذار در افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ از فصل بهار به بعد مورد نظر واحدهای تولیدی مرغ است. عواملی که می تواند قیمت مرغ را گران‌تر هم بکند!
قیمت مرغ و تخم‌مرغ به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقلام مصرفی مردم باید از تعادلی برخوردار باشد تا مردم برای خرید مردد نشوند و نیاز نباشد از نقاط مختلف شهر قیمت بگیرند.

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی فارس  ضمن اعتراض به عدم افزایش نرخ مصوب عرضه مرغ، خواستار افزایش این قیمت که نزدیک به دو سال است بدون تغییر مانده است از سوی ستاد تنظیم بازار کشور شد.
رنجبری با بیان اینکه این رقم از انتهای سال ۹۷ از نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تجاوز نکرده است،گفت: با وجود افزایش شدید نرخ تورم و مشکلاتی که در پی آن برای تولیدکنندگان پیش آمده است، این رقم افزایشی نداشته بنابراین ما خواستار تجدیدنظر در خصوص اعلام نرخ جدید از سوی ستاد تنظیم بازار شده ایم.
مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: با توجه به گذشت بیش از یک سال از نرخ مصوب همچنین افزایش نرخ تورم ضمن در نظر گرفتن هزینه‌های مرغدار، نیاز است که افزایش قیمت را در زمینه مرغ داشته باشیم.
وی گفت: چرا که در شرایط فعلی تولید کاهش یافته و مرغدار قادر به تامین نیاز بازار با نرخ مصوب فعلی با وجود افزایش هزینه ها نبوده و تولید برایش مقرون به صرفه نیست.
از سویی مشاهده قیمتهای مختلف در بازار و نابسامانی موجود، خبر از تخلفات بسیاری در این حوزه می دهد که مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی فارس رسیدگی و نظارت بر آنها را بر عهده سازمان صمت و اتاق اصناف می داند.

لزوم تابعیت از نرخ مصوب برای صنف مرغدار و فروشنده


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مسئول دیگری است که در این باره پاسخ می دهد.
ایزدی این نابسامانی را ناشی از علل مختلف می داند که مهم ترین آنها به تولید کننده برمی‌گردد.
ایزدی گفت: در این زنجیره هم مرغدار، هم کشتارگاه و هم خرده‌فروشان نقش داشته و هریک درصد فروش مشخصی دارند که در نهایت مرغ باید به نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به مصرف کننده برسد.
وی با اشاره به وجود تخلفات بسیار در این حوزه اظهار داشت: با توجه به اینکه این کالا جزء اقلامی با نرخ مصوب است، در صورت مشاهده عرضه با قیمت بالاتر از نرخ تعیین شده، پس از ارجاع به تعزیرات با واحد متخلف برخورد می شود.
رئیس سازمان صمت استان فارس از تشکیل پرونده های بسیاری در این راستا در سطح استان خبر داد و گفت: این تخلفات در همه اعضای این زنجیره به چشم می خورد که با برخورد قاطع مواجه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار