رییس کل دادگستری استان خوزستان خبر داد؛
رییس کل دادگستری استان خوزستان در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده بود به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 22 June 2020

تابناک خوزستان: رییس کل دادگستری استان خوزستان در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده بود، با اشاره به معضل کلاهبرداری در بحث وام های خانگی رامهرمز عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب مردم صندوق ها بسته شده و بنا بر تصمیم شورای تامین استان ساماندهی صندوق ها با کمک بانک های قانونی در دستور کار است.

به گزارش  تابناک خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست خبری که امروز دوم تیرماه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک مبنی بر چه گونگی برخورد با کلاه برداران در جریان وام های خانگی به ویژه در شهرستان رامهرمز، تأکید کرد: مردم در عضویت صندوق‌های خانگی دقت کنند که مورد سوءاستفاده مالی قرار نگیرند. 

به گفته ی وی برای جلوگیری از آسیب مردم صندوق ها بسته شده و بنا بر تصمیم شورای تامین استان ساماندهی صندوق ها با کمک بانک های قانونی در دستور کار است.

مرادی در این باره افزود : با توجه به تجربه گذشته در برخورد با صندوق های خانگی در دزفول و اهواز نسبت به حل معضل رامهرمز تصمیم بر آن شد که زیر نظر بانک های سازماندهی شوند که یکی از مدیران صندوق مخالفت کرد که پس از دستگیری با قید وثیقه سنگین موقتا آزاد شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در خصوص زمین خواری و تصرف غیر مجاز نیز اظهار داشت : با توجه به تعدد پرونده ها در استان هیچ گونه مماشاتی صورت نخواد پذیرفت و در تمام موارد موضوع با جدیت یگیری خواهد شد به عنوان نمونه در یکی از شهرستان های استان دادگاه بدوی احکام  سنگینی را برای تعدادی از متهمین صادر کرده که پس از تایید حکم رسانه ای خواهد شد در خصوص تصرف غیر مجاز زمین های دولتی در عین 2 نیز پرونده هایی در دادسرای ناجیه قدس تشکیل شده است و در همین راستا تعدادی نیز فراخوان شده اند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ا بیان این که مجموعه دستگاه قضائی دنبال احقاق عدالت و مامن مظلومین است، عنوان کرد: شرایط کرونایی حاکم بر جامعه تاثیری در خدمت رسانی از سوی مجموعه دادگستری استان نداشته است و در این شرایط نامناسب  نیز ما با تمام توان دنبال پیگیری مسایل مردم هستیم، تاجایی که یکی از دادیارهای عزیز ما که تک فرزند شهید بودند روز گذشته درگذشت.

حجت‌الاسلام صادق مرادی، اجرای منشور تکریم ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی در خوزستان  را از اولویت های دستگاه قضا در خوزستان عنوان و تصریح کرد: با توجه به تاکید رئیس محترم قوه قضاییه بر این مسیله در این مورد بسیار جدی عمل خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود 620 قاضی در حال خدمت داریم که با توجه به گستردگی استان خوزستان،  تنها 59 درصد نیاز‌های دستگاه قضا را تامین میکند، عنوان کرد: در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز دوره های کارآموزی با حضور دانش آموختگان دانشگاه و حوزه آغاز شده است که با حمایت دولت و تامین اعتبار پیش بینی می کنیم در برنامه ای پنج ساله بیش از 90 درصد نیاز مجموعه ی قضایی استان را برطرف گردد اگر چه با همین کمبود نیرو، در سال گذشته قریب به 940 هزار پرونده در دادگستری استان و شورای حل اختلاف رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برخورد با افرادی که عمدا اقدام به آتش سوزی در برخی مناطق استان داشتند، گفت: در زمینه آتش‌سوزی جنگل‌ها با تعدادی از افراد که به شکل عمدی اقدام به آتش زدن جنگل می‌کردند برخورد شده و مطابق قانون هوای پاک برای خاطیان بین 2تا 5 سال زندان در نظر گرفته شده است.

 

 

حجت‌الاسلام  مرادی در ادامه با بیان این که کرونا منجر به کاهش 32 درصدی میزان طلاق در کشور شده است، افزود: با شیوع کرونا در دنیا شاهد افزایش طلاق بودیم و این در حالی است که در این مدت میزان طلاق در کشور کاهش 32درصدی داشته و میزان جرایم نیز30 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا 130 نفر از زندانیان واجد شرایط که جرم حساسی را مرتکب نشده بودند مشمول عفو قرار گرفتند و به بیش از 4 هزار نفر از زندانیان سراسر استان مرخصی داده شد. ‌همچنین حدود 4 هزار بسته کمک معیشتی و قریب به یک هزار و 500 کارت اهدایی از سوی مقام معظم رهبری به خانواده‌های زندانیان داده شد. 

مسئول قضا استان درباره نسبت آزادی زندانیان و افزایش جرم اظهار داشت: این مرخصی مشمول زندانیان با جرایم مسلحانه نشده و مطابق آمار معاون نیروی انتظامی در دوره مرخصی زندانیان آمار جرایم کاهشی بوده است.

مرادی همچنین درباره اخذ مالیات از پزشکان اظهار داشت: با هماهنگی نظام پزشکی تمامی مطب‌ها ملزم هستند کارتخوان نصب کنند. به طور کلی برای مسئله مالیات کمیسون پیگیری مالیات در دستگاه به طور مرتب تشکیل می شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار