مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت:باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعطای مرخصی به تعداد زیادی از زندانیان، تاکنون موردی از بیماری کرونا در زندان‌های کرمانشاه نداشته ایم.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 22 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه منصور بیگلری امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه درسالن جلسات زندان های استان برگزار شد، اظهار داشت: تاقبل از شیوع ویروس کرونا مراقبت‌های بهداشتی بصورت کامل و منظم در زندان‌های استان انجام میشد ، ولی طی این چند ماه این مراقبت ها تشدید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری اجرا شد.

 وی خاطر نشان کرد:با ورود هر زندانی جدید نیز تست کرونا و پروتکل های بهداشتی صورت گرفته بطوریکه چند زندانی جدید تست آنها مثبت اعلام شدکه  آنها را قرنطینه کردیم و پس از بهبود به زندان وارد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه افزود:با شیوع ویروس به ۲۴۰۰ زندانی زندان‌های مرخصی دادیم بطوریکه بیشتر این زندانیان دارای جرائم سبکی دارند و باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا مرخصی آن‌ها هنوز هم ادامه دارد. زندانیان که دارای جرایم سنگین هستند به مرخصی نرفته اند و لیست همه زندانیان مرخصی رفته را به پلیس آگاهی استان داده ایم.
 
بیگلری تصریح کرد: ۲۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان در حال سپری کردن مجازات خود هستند که برای آزادی آن‌ها و پرداخت کل بدهی آن‌ها حدود ۱۰ میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم با کمک خیرین ان‌ها به آغوش خانواده‌های خود باز گردند و ۷۰ نفر از زندانیان نیز  بر اثر جرایم کارگاهی اکنون در زندان به سر می برند که این افراد براثر حوادث کارگاهی از جمله عدم تامین دیه و خسارات ناشی از فوت کارگران به زندان افتاده‌اند.

وی ابراز داشت:طی سال‌های اخیر در زندان‌های استان برنامه‌های مختلفی همانند ارائه آموزش‌های دینی، فرهنگی، هنری، مهارتی، انواع مشاوره‌ها و برگزاری برنامه‌های ورزشی را اجرا  میشود که در بحث آموزش‌های مهارتی طی سال گذشته ۲۰۰ هزار ساعت آموزش در حوزه‌های فنی و حرفه ای، کشاورزی و صنایع دستی به ۱۸۵۰ نفر از زندانیان استان ارائه دادیم.

به گفته این مسئول، در حال حاضر ۱۶ کارگاه تولیدی در زندان‌های درحال فعالیت است.

بیگلری با اشاره به بیشترین آمار زندانیان کرمانشاه اظهار داشت:حدود ۴۱ درصد از زندانیان کرمانشاه به دلیل سرقت و ۴۰ درصد به دلیل مواد مخدر به زندان افتاده اند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت:از اواخر سال گذشته و سه ماهه اول امسال حدود ۱۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با کمک خیرین به آغوش خانواده‌های خود بازگشته اند.
 
وی در پایان از همه مردم و بخصوص خیران داخل و خارج از استان خواست تا کمک های خود را از طریق شماره کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۹۱۰۴۳ و یا شماره حساب سیبا۰۱۰۶۳۴۲۵۱۵۰۰۷ واریز کنند تا زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمداستان توسط ستاد دیه فراهم شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار