محمد خزایی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور گفت:در سال زراعی امسال ۲۵ هکتاراز اراضی شهرستان زیرکشت زیره رفته است .
کد خبر: ۸۶۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 22 June 2020

محمد خزایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:تنوع کشت کشاورزی منطقه را به سمت بهره وری هرچه بیشترهدایت می کند .

وی خاطر نشان کرد:به همت کشاورزان کنگاوری بعد کشت زعفران مشهد زیره در هم در انحصار کرمان نخواهد بود زیرا ما به کشاورزان شهرستان پیشنهاد دادیم و اعلام کردیم کشت گیاهان داروی خیلی درآمد دارد ومطابق تصمیم خودشان زیره رو کشت  کردند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود:از مزیت های کشت زیره برای کشاورزان هم میشود به عنوان محصول داخلی استفاده کرد و هم در بخش صادرات که باعث ارز اوری است و دیگر اینکه کشت زیره آب کمی لازم دارد با حداقل نیاز آبی این محصول رو به عمل بیاوریم.

خزایی تصریح کرد:همچنین از مزیت سوم آن اینست که در زمین های که بافت متوسطی دارندیا بافت خاکی لومی شنی دارند میشه به عمل آورد همه کارشناسان کشاورزی بر لزوم تغییر الگوی کشت با توجه به وضعیت ذخایر آبی کشور افزایش بهره برداری از اب و خاک اولین دستاورد کشت گیاهان داروی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار