کد خبر: ۸۶۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 21 June 2020

 یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول اظهار کرد: وارد ایامی شدیم که از ۲ ماه قبل پیش‌بینی شده بود که با عدم رعایت قرنطینه، روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ بیمار کرونایی وارد بیمارستان گنجویان شود و متاسفانه شاهد تکمیل ظرفیت این بیمارستان شدیم.

وی ضمن بیان اینکه ظرفیت بیمارستان نظام‌ مافی شوش نیز تکمیل شده، افزود: بیمارستان کارون گتوند در حال فعالیت است، همچنین باید گفت بیمارستان‌های نظامی نام بیمارستان را یدک می‌کشند چرا که خدمات بیمارستانی ارائه نمی‌دهند و ساختار مناسب برای کرونا را ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیمارستان آیت الله نبوی دزفول در حال تحمل بار بیمارستان گنجویان است و در حال حاضر ظرفیت زیادی ندارد.

وی تصریح کرد: پس از جلسات متعدد در استانداری و درخواست‌های مکرر برای استمداد نیروی انسانی، از شهرهای سفید کشور فقط ۳ پرستار برای ما درنظر گرفته شده است که اصلا متناسب با نیاز و وضعیت کنونی دزفول نیست.

یوسف پریدار ادامه داد: نامه درخواست ایجاد بیمارستان نظامی را نوشته‌ایم، اما بیمارستان ۶۰ تختخواب بدون سیستم سرمایشی در دمای ۵۰ درجه به کار بیمار کرونایی نمی‌آید.

وی افزود: گفته شده بیمارستان نظامی با امکانات کامل ایجاد می‌شود که ما منتظر اقدامات هستیم اما نیاز واقعی ما نیروی انسانی است چرا که پزشکان، پرسنل و پرستاران دزفول واقعا خسته هستند.

پریدار اذعان کرد: تمام ظرفیت مالی، انسانی و تجهیزاتی شهرستان دزفول بکار گرفته شده و بیش از این توانی موجود نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن بیان آنکه نیروی انسانی بیش از ۱۰۰ روز است که مخلصانه شبانه روز درحال فعالیت است، گفت: ازنظر مالی نیز هر تست کرونا ۵ میلیون ریال برای ما بارمالی دارد و منابع مالی موجود دیگر توان پشتیبانی ندارد.

وی اظهار کرد: کیت کرونا فقط اندازه ۳ روز در شهرستان موجود است و اگر تامین نشویم پس از این دیگر نمونه برداری هم نمیتوان انجام داد.

یوسف پریدار افزود:‌ تمام توان را بکار گرفته‌ایم و حالا این توان رو به اتمام و خاموشی است. عملا ویروس در حال چرخش در جامعه است و این چرخش پایانی نداشته است.

وی گفت: این همه فعالیت و تست کرونا در این شرایط مفهوم علمی هم ندارد و هرکس مدعی است که ما کار دیگری باید میکردیم که نکردیم و ظرفیتی را باید بکار میگرفتیم که نگرفتیم بیاید به ما اعلام کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار