کد خبر: ۸۶۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 20 June 2020

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه سفر به بهبهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت کرونا به نحوی است که شیب تعداد بیماران مبتلا و بستری شده با نوسان مواجه است همچنین شرایط در خوزستان تقریباً پایدار است اما تعداد بیماران و مبتلایان در این استان کم نیست پس باید به دنبال راهی برای کاهش آن‌ها باشیم.

وی افزود: امروز پس از برگزاری ستاد ملی مبارزه با کرونا، ستاد استان نیز برای بررسی راهکارها برگزار خواهد شد تا به نسبت نیاز، تصمیم‌گیری‌هایی انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: به مردم توصیه می‌شود همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را ادامه دهند تا بر این شرایط فائق آییم و مقابله با کرونا به مرحله کنترل خود برسد.

وی تصریح‌کرد: آمار مبتلایان به کرونا در هیچ استانی از کشور اعلام نمی‌شد اما با اصراری که استانداری خوزستان از ستاد ملی کرونا در خصوص اعلام آمار مبتلایان به کرونا داشت، این امر تا هفته گذشته انجام می‌شد که در روزهای اخیر، سیاست‌های ملی مانع اعلام آمار خوزستان شد که وظیفه‌ای جز تمکین از این امر نبود.

غلامرضا شریعتی اذعان کرد: شرایط در روزهایی که آمار استانی اعلام نمی‌شود نسبت به گذشته تغییر نکرده و آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌ها همچنان مانند روزهای گذشته است و آمار منتشرشده در خصوص شیب تند مبتلایان و یا فوتی‌ها در خوزستان کاملاً کذب است.

مشکل آب کشاورزان حوزه مارون برطرف خواهد شد

وی ادامه داد: تقریباً اکثر کشاورزان حوزه مارون برای تامین آب مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه هستند و با وجود محدودیت‌هایی که در حوضه مارون وجود دارد با قبول شرایط خطرپذیری آب اختصاص‌یافته به کشاورزان را جهت انجام کشت تابستانه نیز افزایش دادیم تا بخشی از مشکلات کشاورزان بهبهان، رامشیر، امیدیه، رامهرمز، ماهشهر و شادگان حل شود.

شریعتی اظهار کرد: حدود ۶۲۵ هکتار از اراضی منطقه قلعه مدرسه توسط سازمان آب‌وبرق خوزستان کشت خواهد شد که ۹۰ درصد این امر انجام شده و ۱۰ درصد باقی‌مانده که تابحال بلاتکلیف مانده بود، با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال سدی توسط سازمان آب‌وبرق در آن محل ایجاد خواهد شد.

اختصاص ۱۲۰ میلیون دلار جهت توسعه مخازن استان

وی ضمن بیان آنکه تمهیداتی جهت رفع مشکل آب روستاهای بهبهان درنظر گرفته شده است، گفت: جهت افزایش امنیت شهروندان اعتبارات لازم برای ساخت یک کلانتری در این شهرستان داده شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شرکت نفت در مناطق نفت‌خیز برای لایروبی انهار زیدون، بهبود وضعیت جاده‌ها و تامین آب همکاری داشته باشد، افزود: با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار، ۲۸ مخزن از جمله مخزن منصور آباد بهبهان در تابستان سال جاری توسعه می‌یابند که علاوه بر اشتغال نیروهای بومی، چهار درصد این سرمایه‌گذاری که برابر است با پنج میلیون دلار در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برای خود منطقه صرف خواهد شد.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای فرودگاه‌های بهبهان و مسجدسلیمان از سازمان برنامه و بودجه اتخاذ که قول ابلاغ این اعتبار در تیرماه داده شده، همچنین پنج میلیارد ریال دیگر از طریق هلدینگ خلیج فارس برای توسعه فرودگاه بهبهان در نظر گرفته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار