به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اول تیرماه، روز اصناف شاید بهانه ای است تا جایگاه واقعی اصناف و فعالان و تلاشگران و زحمت کشان حقیقی این عرصه و ارج نهادن به ارزش های معنوی، اجتماعی و اقتصادی این قشر ارزشمند جامعه دیده شود. در نظام جمهوری اسلامی؛ با مشارکت و همدلی اصناف و هوشیاری مردم، هرگونه بحرانی در جامعه، مدیریت و هر تحریم و توطئه خصمانه ای نقش برآب می گردد. فهم و درک شرایط حساس و تشریک مساعی فوق العاده کسبه و بازاریان، در بحران های اقتصادی و تحولات اجتماعی و حتی سیاسی، اصناف را به شاخص ترین تشکل مردمی در این عرصه ها مبدل ساخته است.

اگر قرار باشد در اقتصاد کشور، تحولی رخ دهد از طریق اصناف سریعتر محقق می شود، زیرا اصناف با کمترین سرمایه امکان ایجاد و توسعه اشتغال را دارند. اعتقاد راسخ دارم؛ بازاریان و کسبه عزیز از توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بالایی در مقایسه با دیگر بخش ها برخوردار هستند.

اصناف؛ توانست نقش بی بدیل خود را در مواجهه با حوادث مختلف و بحرانها به ویژه در بحران برف سال گذشته  و شیوع ویروس کرونا، با تامین و توزیع عمده و مویرگی کالا و محصولات و رفع دغدغه های مردم و مسئولین به شایستگی متجلی سازد. بطور کلی اصناف، 70 درصد نیازهای روزمره مردم را تامین می کنند.  

بدینوسیله این روز ارزشمند که تبلور تلاشهای صادقانه همه فعالان مخلص عرصه اصناف می باشد را به کسبه و بازاریان، اقشار مختلف صنفی و جامعه بزرگ اصناف گیلان تبریک عرض نموده، از خداوند متعال، بهروزی و سرافرازی این خدمتگزاران صدیق به اسلام و مسلمین را مسئلت می نمایم. امید است درسالی که بفرموده مقام معظم رهبری “سال جهش تولید” نام نهاده شده، با همت مضاعف صنوف زحمتکش و گسترش تعاملات، موجبات رونق هر چه بیشتر فضای اقتصادی استان گیلان در جهت بالندگی  و رشد سرمایه گذاری در این حوزه را فراهم نماییم.