سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواستار شد؛
کد خبر: ۸۶۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 20 June 2020

در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا در شهرستان اهواز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواستار اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و مکان عمومی این شهرستان شد.

فرهاد ابول نژادیان در ستاد مقابله با کرونای شهرستان اهواز، اظهار کرد: بیشتر شهرهای قرمز خوزستان در هم‌جواری با اهواز قرار دارند و چنانچه این شهر کنترل شود، شهرهای هم‌جوار نیز کنترل خواهند شد.

وی افزود: بیمارستان‌های اهواز زیر بار درمان بیماران کرونا هستند و این بیمارستان‌ها به توجه جدی نیاز دارند و چنانچه نقصی در سیستم برق یا اکسیژن این بیمارستان‌ها رخ دهد، به طور حتم فاجعه به بار خواهد آمد.

ابول نژادیان همچنین خواستار این شد که ادارات شهرستان اهواز در این راستا همکاری کرده و استفاده از ماسک را برای کارکنان و مراجعه‌کنندگان اجباری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در حال حاضر اصلاحات و تغییرات بسیاری در استراتژی‌های آزمایشگاهی انجام شده است و جواب تست‌های کرونایی بیشتر ۴۸ ساعت به طول نمی‌انجامد.

ابول نژادیان همچنین گفت: شهرداری نسبت به جمع‌آوری زباله‌های بیمارستان‌های کرونایی توجه ویژه‌ای داشته باشد، اکنون همه زباله‌های بیمارستان‌های کرونایی باید زباله عفونی شوند و با دستورالعمل زباله‌های عفونی جمع‌آوری و معدوم‌سازی شوند.

وی افزود: زباله‌های خانه‌های محل قرنطینه بیماران کرونا نیز به نحوی مؤثر علامت‌گذاری شود تا مشکلی برای زباله گردها ایجاد نشود و ماسک و دستکش‌های رها شده در اطراف مکان‌های نمونه‌گیری از سوی شهرداری نیز جمع‌آوری شود.

وی عنوان کرد: همچنین سه بیلبورد تبلیغاتی از سوی شهرداری اهواز به منظور اطلاع‌رسانی و درج پیام‌های بهداشتی در اختیار مرکز بهداشت استان قرار گیرد.

ابول نژادیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مشکلات مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز در زمینه نیاز به خودرو، مکان‌های مناسب و بزرگ برای نمونه‌گیری و نیروهای بیشتر به منظور کمک به مراقبان سلامت با همکاری سایر دستگاه‌ها نیز پیگیر و رفع شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار