کد خبر: ۸۶۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲ 20 June 2020

 

تابناک/شهردار لنگرود با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری در محلات مختلف این شهر گفت: رونق گردشگری می تواند به رشد و توسعه لنگرود شتاب بخشد. ...

به گزارش رصدرودسر،مهندس سید مهدی رجایی در نشست با خبرنگاران با اشاره به رویکرد تعاملی مدیریت شهرداری با رسانه ها اظهار کرد: رسالت خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین در بیان مطالبات مردم و انعکاس عملکرد مسئولان تاثیرگذار است.
وی خبرنگاران را بازوان توانمند مدیران در اطلاع رسانی صحیح ، دقیق و به موقع اخبار دانست و افزود:یکی از عوامل موفقیت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهرلنگرود تعامل با اصحاب رسانه در راستای پیشبرد اهداف توسعه امور شهری است .
شهردار لنگرود با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در بحث مبارزه با بحران کرونا تصریح کرد: در شرایط حساس کرونایی مجموعه شهرداری لنگرود مردم را تنها نگذاشتند و با ارائه خدمات بهداشتی برای حفظ سلامت ، کاهش آسیب ها و اثرات اجتماعی شهروندان تلاش کردند و شهرداری لنگرود توانست یکی از سه شهرداری پیشرو استان گیلان در مبارزه با ویروس کرونا شود.

توسعه زیرساخت های شهری گامی مهم در توسعه شهر

در هر شهری توسعه زیرساخت های اساسی شهر مانند معابر و خیابان های مناسب برای توزیع خدمات در تمام گستره شهری یکی از شاخص های لازم و اولیه برای توسعه و آبادانی آن شهر محسوب می شود که در این باره شهردار لنگرود به اجرایی کردن نهضت آسفالت به عنوان یکی از مطالبات مردمی اشاره کرد و گفت:لنگرود به دلیل چاله ها و آبگرفتگی معابر از آسفالت خوب و مرغوبی برخوردار نبود خوشبختانه این شهرداری توانست در سال گذشته ۱۵۰ هزار متر مربع از معابر سطح شهر را آسفالت کند.

رجایی با بیان اینکه  نهضت آسفالت شهر لنگرود  در سال جاری نیز ادامه دارد، افزود: در سه ماه نخست امسال بیش از هفت هزار مترمربع از معابر این شهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی و استانی آسفالت شده است.
وی با اشاره به عملیات لایروبی ۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب کوچه های قدیمی و خیابان های سطح شهر لنگرود در سال گذشته بیان کرد: در سال جاری نیز حدود ۱۵ کیلومتر لایروبی صورت گرفته  که این رقم تا پایان سال جاری به ۳۰ کیلومتر افزایش می یابد.
شهردار لنگرود با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری در محلات مختلف شهر تصریح کرد: در نظر داریم بنای تخریبی حمام قدیمی ضیایی که در مقابل پل خشتی واقع شده با ایجاد یک فضای زیبا به مکان تفریحی تبدیل شود و با رفع مشکلات بهداشتی رودخانه بزرگ شهر و لایروبی آن که هم اکنون در حال اجرا است اسکله قایقرانی در این مکان راه اندازی و آرزوی دیرینه مردم شهر لنگرود محقق خواهد شد . 

ایجاد شور و نشاط اجتماعی با افزایش سرانه فضای ورزشی و تفریحی

وی افزایش سرانه فضای ورزشی و تفریحی شهر لنگرود طی سال جاری را از اولویت های شهرداری در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی خواند و افزود : برای توسعه زمین‌های ورزشی لنگرود در سال گذشته اقدامات زیادی صورت گرفته و در سال جاری نیز اقدامات خوبی مانند بهره برداری از زمین چمن مصنوعی در عید فطر امسال، احداث  زمین ورزشی جدید جنب زمین چمن مصنوعی و احداث زمین ورزشی والیبال ساحلی در مجاورت پارک فجر صورت می گیرد.
رجایی با اشاره به توسعه فضاهای تفریحی و احداث پارک‌ها در محلات مختلف شهر لنگرود بیان کرد: ازآغاز فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری محلات از برنامه‌های اصلی شهرداری قرار گرفت و تاکنون کارهای زیادی صورت گرفته و اقداماتی مانند محوطه سازی و جانمایی فضای روبروی سپاه و آموزش و پرورش لنگرود برای احداث پارک کوچک در حال اجرا است.

وی با اشاره به رینگ جدید اتصال میدان   شهید املاکی به سمت درویشانبر جهت کاهش بار ترافیکی شهر افزود : این رینگ اتصال از دوازده سال گذشته در طرح تفصیلی شهر لنگرود وجود داشت اما احداث آن از سال گذشته آغاز شده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخورداراست با اتمام پل واقع در مسیر ،تا دو ماه آینده کارآسفالت این پروژه نیز به اتمام می رسد.

 تکمیل فاز اول پروژه کارخانه کمپوست مادیان گوابروپیشرفت ۵۰ درصدی فازدوم این کارخانه

 شهردار لنگرود با اشاره به مدیریت پسماند شهری و احداث کارخانه کمپوست در مادیان گوابر اطاقور گفت : این پروژه با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجرا بوده که فازاول این پروژه تقریباً تکمیل شده و فاز دوم پروژه نیز در حال اجرایی است تمام تلاش ما افتتاح و بهره برداری از این پروژه تا پایان سال مالی ۹۹ است .
وی به مشکلات پروژه تجاری شهرداری لنگرود واقع در جاده چمخاله اشاره کرد و افزود : این پروژه نیمه‌کاره شامل ۳۲ باب مغازه فاقد سند مالکیت که از دوره های گذشته آغاز شده بود با جدیت شورای دوره پنجم سند مالکیت زمین دریافت و پروانه احداث آن صادر شد و با فراخوان عمومی ،سرمایه گذار آن نیز مشخص شده و طی شش ماه آینده طبقات فوقانی این پروژه تجاری به بهره‌برداری می‌رسد .

استقبال از ظرفیت سرمایه گذاران برای توسعه گردشگری لنگرود  

شهردار لنگرود رونق گردشگری را در رشد و توسعه این شهر تاثیرگذار خواند و گفت:جذب سرمایه گذار می تواند وضعیت اقتصادی شهر را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد از این جهت شهرداری و شورای اسامی شهر لنگرود از حضور بخش خصوصی و سرمایه گذار در این شهر استقبال می کند.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران  برای به فعلیت درآوردن پتانسیل های گردشگری لنگرود افزود:برای احیا و توسعه استخرهای پارک فجر از مشارکت بخش خصوصی استفاده شده تا بتوان از این طریق به توسعه و درآمد پایدار شهری کمک کرد.

رجایی به فضای همدلی و همگرایی مجموعه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود اشاره و تصریح کرد:همه تلاش مدیریت شهری لنگرود در راستای ارتقای خدمت رسانی به شهروندان و گام برداشتن برای توسعه و آبادانی این شهر است.

اولویت های شهرداری و شورای اسلامی لنگرود گام برداشتن در مسیر مطالبات مردم است

نائب رئیس شورای شهر لنگرود نیز در این نشست با اشاره به فضای باز رسانه‌ای ایجادشده توسط مهندس رجایی مدیریت شهرداری لنگرود گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم رسالت بزرگی در پیشرفت و آبادانی شهر ایفا می کنند.

فرامرز حسندوست با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و خدمت صادقانه از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود است، افزود: در حد توان تلاش می کنیم تا در جهت خواسته و مطالبات مردم گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار