آیت الله دژکام با بیان اینکه شیراز به واسطه اینکه شهر فضل و ادب است باید جلودار این حرکت فرهنگی و اخلاقی باشد، حوزوی‌ها، فرهیختگان و فرهنگ دوستان پا پیش رو بگذارند، افزود: نباید مسائلی که اشتباه است را توجیه کنیم، ضمن اینکه مجالی برای آزاد و زیبا سخن گفتن باز کنیم.
کد خبر: ۸۶۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 19 June 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز در مورد خط و نشان آمریکا علیه سوریه، اظهار داشت: دستگاه حاکمه آمریکا که در مقابل کرونا ناتوان بوده و با موج اعتراضات علیه نژادپرستی روبه‌رو است برای نجات خود از مشکلات داخلی از نظر سیاسی بساطی راه‌اندازی می‌کند که نشان دهد هنوز ابرقدرت جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکههمه جهانیان مشاهده کردند که آمریکا برای مسائل استراتژیک جهان نمی‌تواند تصمیم گیرنده باشد، خاطرنشان کرد: به دستگاه‌ حاکمه آمریکا از جمهوری‌خواه تا دموکرات اعلام می‌کنیم که پنبه‌ای که در گوش خود گذاشته‌اند بیرون بیاورند زیرا صدای خورد شدن استخوان‌های شما به گوش می‌رسد و صدای مردم ایران ( مرگ بر آمریکا) امروز از زبان مردم خود شما شنیده می‌شود.

امام جمعه شیراز گفت: انسان برای عشق ورزیدن به دیگران آفریده شده،‌ چرا شاهد وقایعی نظیر نژادپرستی هیئت حاکمه و پلیس آمریکا هستیم؟ زیرا اینها فطرتشان تغییر کرده و به جای دوست داشتن خدا و دوستان خدا دنیاطبی و شهوت‌هایشان را ملاک عمل قرار داده‌اند.

امام جمعه شیراز افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود پیرامون انتقاد کردن به این نکته متذکر شدند که باید سخنان خود را آزادانه اما با آرامش مطرح کرد، داد و فریاد زدن نشانه انتقاد و حقانیت نیست بلکه شاید نشانه این است که مطلب مطرح شده حق نیست.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: اینکه بد بگوییم و سپس مطرح کنیم که انتقاد کرده‌ایم رفتار اشتباه و غلطی است، بنابراین باید مسائل اخلاقی و معنوی را به جدیدت دنبال کرده و سعی شود تا در دهه کرامت دلی را شاد کنید.

آیت الله دژکام با بیان اینکه شیراز به واسطه اینکه شهر فضل و ادب است باید جلودار این حرکت فرهنگی و اخلاقی باشد، حوزوی‌ها، فرهیختگان و فرهنگ دوستان پا پیش رو بگذارند، افزود: نباید مسائلی که اشتباه است را توجیه کنیم، ضمن اینکه مجالی برای آزاد و زیبا سخن گفتن باز کنیم.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: این چه نوع رفتاری است که برخی قلم به دست می‌شوند و حرف‌هایی را به اسم انقلابی بودن بر روی سایت‌ها می نویسند، همه اقشار از جمله گویندگان باید تمرین زیبا سخن گفتن را داشته باشند، گذشتگان این شهر زیبا سخن گفتن را به ما یاد داده‌اند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و گرامی داشت میلاد حضرت شاهچراغ (ع) و ثامن الحجج (ع) نیز پیشرو داریم، تاکید کرد: باید برای همه این مناسبت‌ها برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و سعی شود در هرکدام از این روزها برای رضای خدا مومنی را دلشاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در آغاز تیرماه و روز یکشنبه هفته قوه قضائیه، سالروز شهادت شهید بهشتی را پیش رو داریم، گفت: کار قضاوت کار دشواری است و نیاز به علم، حلم و اخلاق به صورت ویژه دارد و از همه افرادی که در دستگاه قضا هستند خواهش می‌کنیم که در مواجه با ارباب رجوع ناملایمت و خلاف ادب را ببینند و در مقام داوری انصاف را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال 99 را سال جهش تولید نامگذاری کردند، از این رو باید از دستگاه قضایی حمایت بیشتری کرد، تا آنچه می‌تواند برای جهش تولید انجام دهد، عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید اولویت نخست خود را جهش تولید قرار دهند چرا که اگر بتوانیم این موضوع را برطرف کنیم دیگر مسائل نیز حل خواهد شد.

 

آیت الله دژکام با بیان اینکه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی یکی دیگر از مناسبت‌هایی است که پیش رو داریم، گفت: اکنون در وضعیتی قرار داریم که برخی طلاب مبلغ در آمریکای جنوبی شهید می‌شوند، در برزیل که یکی از مناطق تبلیغی بوده انسان‌هایی وجود دارند که سخنان اهل بیت(ع) به گوش آنان نرسیده است، بنابراین باید در فضای بین‌الملل تبلیغ دین شود.

وی افزود: در مقتضای کشور نیز نیاز به تبلیغ است که گوشه‌ای از آن بر عهده سازمان تبلیغات است امید است که نیروی‌های کیفی برای این امور تربیت کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار