مدیرعامل مازندرانی باشگاه استقلال:
برخی عنوان می کنند که ساختار باشگاه شمالی شده است اما ما از همه جا نیرو جذب کرده‌ایم جز شمال! مگرقومی و قبیله‌ای است. منتقدان ابتدا به ما فرصت بدهند و بعد انتقاد کنند. تازه ۲ ماه و ۱۰ روز است که به باشگاه آمده‌ایم.
کد خبر: ۸۶۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 19 June 2020

به گزارش تابناک مازندران، مدیرعامل مازندرانی باشگاه استقلال صبح امروز مهمان برنامه ورزش و مردم در تلویزیون بود .

بر اساس این گزارش، احمد سعادتمند با تاکید براینکه برند استقلال را مجانی به هیچ فردی نمی‌دهیم، گفت: در این مدت خیلی‌ها از این برند سوء استفاده کرده‌ و بهره برده‌اند اما ما پس از رفع مشکلات، اقدامات خوبی را در این زمینه انجام خواهیم داد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این مدت استقلال مشکلات زیادی داشت و در نظر داریم تا برای برطرف کردن این مشکلات نقاط منفی را کنار بگذاریم.

وی همچنین افزود: خیلی از پیشکسوتان فراموش شده‌ و اگر روزی یکساعت برای آنان وقت بگذاریم، زمان زیادی را صرف نکرده‌ایم؛ پنج نسل پیشکسوتان باشگاه صاحبان اصلی استقلال هستند و این دفتر برای آنان است از این رو خوشحالم که با وجود آنکه وقت کمی برای آنان گذاشتم به پیشکسوتان خدمت می‌کنم.

مدیرعامل استقلال ادامه داد: برنامه دیگری را در نظر گرفتیم تا در روزهای دوشنبه اجرا شود، ابتدا به دیدن صلاحی رفتیم و او گفت که نامش دوباره زنده شده است. با دیدن این روحیات خودم هم شارژ شدم. این برنامه را برای دیگر پیشکسوتان هم در نظر گرفتیم. علاوه برآن تاکنون حمایت زیادی برای واگذاری ۲ باشگاه ندیده‌ایم، برای افزایش سهمیه و ورود به بازار بورس تیم حقوقی قوی را استخدام کردیم از فتح الله زاده تشکر می‌کنم که برای کمچ حجازی زحمات زیادی متقبل شد.

وی اضافه کرد: در این هفته موفق شدیم تا گواهی بند «د» را بگیریم که این مجموعه به دارایی استقلال اضافه می‌شود. فردا نیز درباره معارض نشستی برگزار می‌کنیم و با شیوه‌ای مسالمت‌آمیز این مساله حل می‌شود. علاوه بر آن به دنبال حل کردن مشکل تصرف ۱۴ هزار متر از طرف پارک ارم و همچنین واگذار کردن دیوار دور تا دور کمپ در قالب کاشی‌ها به هواداران هستیم.

به گفته وی، هواداران می‌توانند اسم و کد ملی خود را روی این کاشی‌ها با پرداخت پول منتشر کنند. این پول ه‌ا صرف ساخت هتل، زمین چمن و موارد دیگر می‌شود.

سعادتمند یادآور شد: علاوه بر آن هوادار استقلال می‌تواند دیوار را به صورت خانوادگی در اختیار بگیرد و یادبود آنها در روی دیوار منقش می‌شود. در هفته آینده در اپلیکیشن باشگاه رونمایی داریم که حدود ۶۴ میلیارد تومان درآمدزایی می ‌توان از آن داشته باشیم. همچنین فتح الله زاده در این مدت به دنبال این بود تا سند کمپ را به نام باشگاه بزند. با افزایش سرمایه وارد بورس می‌شویم. به عنوان نمونه به دارایی باشگاه یک هزار میلیارد تومان اضافه شده است و در کنار آن ورزشگاه‌های امام رضا و مرغوبکار وجود دارد که به عنوان سرمایه استقلال هستند. در صورت واگذاری کامل این دارایی‌ها باشگاه به سرمایه سه یا چهار هزار میلیارد تومانی می‌رسد و بدهی ۲۰ یا ۳۰ میلیاردی روس دست باشگاه مبلغ ناچیزی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برند استقلال را مجانی به کسی نمی‌دهیم. تنها بحث کارگزاری نیست. اگر تا یک ماه دیگر پفک آبی دیدید، تعجب نکنید این پفک‌ها آماده شده است. ابتدا بحث حقوقی را پیگیری کرده‌ایم. در این سالها خیلی‌ها از برند استقلال سوء استفاده و استفاده کرده‌اند اما ما پس از رفع مشکلات این کار، اقدامات خوبی را در این زمینه انجام می‌دهیم. استقلال قرار نیست همه حقوق خود را به یک شرکت بدهد و درآمدی هم نداشته باشد. شرکت آریا برتر به باشگاه استقلال ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان به عنوان قرض‌الحسنه پرداخت کرده است و برخی گفته‌اند که به آنها بدهکار هستیم اما اینگونه نیست. ما طلبکار هستیم. باید ۱۰ میلیارد تومان قرض الحسنه‌ای که دریافت کردیم را پرداخت کنیم اما باشگاه بمدت یکسال به این دلیل متقبل ضرر زیادی شده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: شکایت ما به دادگاه رفته است و قاضی همه دفاعیاتم را پذیرفت، به یکی از بندهای قرارداد با این شرکت که شامل بیماری‌های واگیردار است، بسنده کردیم و براساس آن اقدامت لازم را انجام دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: مشکل ما بزودی با این شرکت برطرف و کارگزاری جدید با نیروی بیشتر کار خود را آغاز کند. باشگاه باید در یک سال ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد اما در صورتی که یک ریال هم آورده نداشته باشیم و بخواهیم پول قرض کنیم دوباره بدهکار می‌شویم. از این کارگزاری در سال گذشته درآمدی نداشتیم اما شرکت جدید مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به اندازه قرارداد یک سال قرارداد با شرکت قبلی به باشگاه پرداخت کرد.

او ادامه داد: آنان تا پایان سال هم قول دادند تا ۱۰۰ میلیارد تومان به استقلال پرداخت کند. در این قرارداد در صورت عدم برگزاری لیگ هم حامی مالی هزینه‌های باشگاه را پرداخت می‌کند. اگر فردا هم اعلام کنیم که برای مرداد ماه چه مبلغی نیاز داریم، آنان متقبل می‌شوند. در نتیجه به کارگزار اعلام کردیم در چه تاریخی به باشگاه پول بدهند. موسوی هفت میلیارد تومان به باشگاه به عنون قرض پرداخت کرده و باید به او برگردانیم و این مبلغ صرف مجموعه تیم و سفر بازیکنان شده است. اگر بحث شکایت نبود می‌توانستیم ۱۰ میلیارد دوم را بگیریم و به بازیکنان بدهیم. باید باشگاه درآمد پایدار داشته باشد.

سعادتمند اظهار داشت: سه هفته است که پیشنهاداتی را در خصوص مهدی قائدی داشتیم و با ما برای این بازیکن تماس می ‌گیرند اما قائدی را ارزان نمی‌فروشیم. برخی از رسانه‌ها نوشته‌اند که ۷۰۰ هزار دلار برای باشگاه و ۸۰۰ هزار دلار برای قائدی پیشنهاد داشتیم اما این خبر درست نیست. زیرا به من گفته‌اند که برای قائدی ۲ میلیون دلار پرداخت می‌کنند. نه قاندی و هیچ بازیکن دیگری را زیر پنج میلیون دلار نمی‌فروشم و سنگ بزرگی در مسیر این پیشنهادات می‌اندازیم.

وی گفت: حقوق کارمندان باشگاه در فروردین و اردیبهشت پرداخت شده و آنان در آغاز هر ماه حقوق را دریافت می‌کنند. بویژه آنکه در ماه رمضان نیز بسته‌ای حمایتی را برای آنان در نظر گرفتیم. همچنین ورود به بورس و شیوه واگذاری استقلال به سود باشگاه است و شرایط مالی استقلال رو به بهود می‌رود. در ضمن تنها بخشی از باشگاه در شهریور واگذار خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال عنوان کرد: در این میان با اپراتور تلفن همراه مذاکرات خوبی داشتیم و این امر کمک خوبی برای باشگاه است و در روزهای آینده مبالغی را از این اپراتور می‌گیریم و باید از آذری جهرمی هم تشکر کنم. علاوه بر آن رایزنی‌هایی با موسسه اعتباری کوثر و همراه اول داشتیم و امیدوارم در قسمت ارزی و ریالی بتوانیم تسویه حساب و مطالبات را نقد کنیم. علاوه بر آن برای تسویه حساب بازیکنان تیم به کمک نیازمندیم. بویان در شهریور ۹۷ از استقلال شکایت کرد و مهر ۹۸ نامه او به ما رسید. این بازیکن ۲۳۷ هزار دلار خواسته اما کمتر از ۲۰۰ دقیقه برای استقلال بازی کرد بنابراین به دلیل پرداخت نشدن مطالبات او و جرایم در نظر گرفته شده باید ۳۲۸ هزار دلار به وی بدهیم. برای پرداخت طلب بویان از طریق مطالبات خود از فیفا اقدام کردیم و باقی مطالبان را خود می‌پردازیم. در سال گذشته ضرر و زیان زیاد بود و می توانستیم مشکل پروپیچ را با ۱۲۰ میلیون تومان حل کنیم اما ۴.۵ میلیارد تومان به او پرداخت شد.

سعادتمند خاطرنشان کرد: اگر رایی درخصوص بویان صادر شود، با تهدید مواجه نمی‌شویم زیرا اگر پیش از این پولی پرداخت نمی‌کردیم، پنجره بسته می‌شد اما اکنون هر زمان این مبلغ را بدهیم، محرومیت لغو می‌شود. رایزنی های لازم با روابط بین الملل فدراسیون انجام شد و مداوم در ارتباط با وکیل این بازیکن هستیم و همه مطالبات او پرداخت می‌شود. علاوه بر آن با توجه به اینکه فیفا در ۱۰ روز گذشته بیماری کرونا را جزو ضرورت‌ها قرار داده است، ایمیلی را فرستادیم تا به ما ۱۲۰ روز برای پرداخت مطالبات شفر مهلت دهند. کولی ساشا شفر هم شکایت کرده‌اند. درخصوص میگوئل هم باید محکوم می‌شدیم اما وقتی به باشگاه آمدم مبلغی را برای اعتراض پرداخت کردم تا به باشگاه جریمه ای تعلق نگیرد.

وی اضافه کرد: با وجود گذشت سه سال از سرپرستی‌ام در فدراسیون های تنیس و اسکی اما هنوز ایمیل‌های فدراسیون جهانی برای من فرستاده می‌شود. از دوستان خواهش می‌کنم دیگر این این ایمیل‌ها را برایم نفرستند. نام کسی را نمی‌برم اما به این رویه ادامه ندهند. به دنبال حضور در یک فضای صمیمانه و آرام هستم و امیدوارم وقتمان را روی انتشار نامه‌ها در دادگاه و پاسگاه نگذرانیم. همچنین رقم درخواستی استراماچونی سنگین است و باید با مذاکره، مطالبات او را رفع و مرجوع کنیم. وقتی در یک فضای غیر حرفهای اعلام کنیم که پرداخت بخشی از بدهی او را می پذیریم، دیگر نمی‌ شود از آن دفاع کرد. به دنبال مذاکره با وکیل اول او هستیم.

مدیرعامل استقلال گفت: باید زودتر به شکایت پادووانی رسیدگی می‌شد. وقتی به استقلال آمدم بسرعت با او تماس گرفتم تا ۱۰۰ هزار دلار مطالباتش را پرداخت کنیم اما وی بجای امضای برگه توافق از ما به دادگاه کاس شکایت کرد و بدلیل نقص عضو از ما غرامت خواست. تمام تلاشمان را انجام دادیم واو را به ایران دعوت کردیم و این موضوع می‌توانست بهتر جمع شود. بدنبال این بودیم تا با قراردادبستن همکاری خوبی با وی داشته باشیم. بنظرم دادگاه رای فیفا با همان ۱۰۰ هزار دلار تایید خواهد کرد. با همه مشکلات بدنبال این هستیم تا هزینه استقلال روی روشته های دیگر باشد. اگر روی بدهی‌ها زوم کنیم، کاری از پیش نمی‌بریم. یکماه گذشته به نبی گفتم که بدنبال تیم داری در فوتسال هستیم و نامه را به هیات رییسه زده‌اند. امیدوارم این درخواست پذیرفته شود. در صورت حضور استقلال در لیگ فوتسال از بخش دیگری اعتباراتش را تامین می‌کنیم. ما می توانیم ۱۰ یا ۱۲ هزار جوان را به فوتسال کشور جذب کنیم. در صورت راه اندازی اپلیکیشن ما به هواداران اعلام می‌کنیم که چرخ باشگاه را چگونه میچرخانیم. حتی برنامه ریزی ه‌ایی را درخصوص فست فودها و کافی شاپ ها انجام دادیم. بدنبال تشکیل پاتوقی برای پیشکسوتان هستیم. باید با حمله به بدهی‌ها این مشکلات را فراموش کنیم. در این مدت که دیاباته مطالباتش را می‌خواست، رقم ارز بسیار بالا رفت و مبلغ زیادی به قرارداد او اضافه شد.

وی ادامه داد: صفحه قبلی باشگاه استقلال از دسترس خارج شده بود و در این زمینه مذاکراتی را انجام دادیم اما برای اینستاگرام شبهاتی ایجاد شده که کدام صفحه واقعی استقلال است اما بزودی این مشکل حل می‌شود. علاوه بر آن بدنبال آن هستیم تا ساختمان باشگاه را به مکان دیگری منتقل کنیم و در رایزنی با نظری قرار شده ساختمان پنج طبقه ای را در اختیار ما بگذارند. همچنین اگر کسی به عنوان مدیر روابط عمومی بخواهد با ما کار کند باید ۲ یا سه ما آزمایشی در این سمت فعالیت داشته باشد. در این مدت با کسانی همکاری کرده‌ایم که بالاترین مدرک تحصیلی را داشته‌اند. عزیزی گفته بود که ساختار باشگاه شمالی شده است اما ما از همه جا نیرو جذب کرده‌ایم جز شمال! مگرقومی و قبیله‌ای است. منتقدان ابتدا به ما فرصت بدهند و بعد انتقاد کنند. تازه ۲ ماه و ۱۰ روز است که به باشگاه آمده‌ایم.

سعادتمند گفت: کدورت ممکن است میان یک خانواده رخ دهد و ۲ برادر با یکدیگر بحث می‌کنند و مشکلی ندارد که میان من و فتحی کدورتی پیش آمده است. علاوه بر آن نوروزی هر برنامه‌ای که برای بیمه ورزشکاران داشته باشد با کمال میل می‌پذیرم. وی همواره بدنبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و من را نیز به محل تمرین راه ندارد. باید یادآوری کنم که مجیدی مورد حمایت من و سرمربی استقلال است. غفوری نیز بازیکنان خوب و کاپیتان استقلال است. هم او و هم کریمی از استقلال طلب دارد و بدنبتل پرداخت مطالبات این دو نفر هستیم. همواره گفته‌ام که ۱۰ بازی در پیش روی داریم و دیدار با فولاد ۶ امتیازی است و با برد این تیم به رده دوم می‌رسیم. به تمام بازیکنان ایمان دارم و می‌توانیم در ادامه مسابقات نتیجه خوبی کسب کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار