مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: با بازگشایی مرز خسروی روزانه ۱۵۰۰ کامیون از مرزهای استان خارج می شوند.
کد خبر: ۸۶۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 19 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،خلیل حیدری اظهار داشت: مرز سومار و خسروی همچنان بسته است و سه مرز دیگر همچون شیخ صله، شوشمیر و پرویز خان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و ۱۰۰ کامیون از مرزهای پرویزخان، شیخ صله و شوشمی خارج می‌شوند، افزود: در حال حاضر این سه مرز در استان کرمانشاه فعال هستند که فعالیت در مرز پرویزخان بدون وقفه و در مرزهای شیخ صله و شوشمی به جز در روز جمعه در سایر روزها به طور کامل انجام می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرز شلمچه و چزابه نیز بسته است و مرز مهران در هفته دو روز فعالیت می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: علت زیاد خارج نشدن کامیون از مرزها به این دلیل است که طرف خارجی بیش از این توان پذیرش ندارد.

حیدری خاطرنشان کرد: با باز شدن مرز خسروی و سومار، به طور حتم ۱۵۰۰ کامیون از مرزهای کرمانشاه خارج می‌شوند.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، هندوانه تازه، میله‌های آهنی یافولادی گرم نوردشده، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، پنیر، خربزه، دوغ، ماست، کود شیمیایی اوره، ظروف ملامین عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مرز سومار انجام شده است عنوان کرد: به نظر می‌رسد طرف عراقی در مرز مهران در حال آزمون خطاست چنانچه مورد خاصی پیش نیاید، مرزهای سومار و خسروی باز خواهد شد.

این مسئول گفت: باز شدن مرز سومار سبب کاهش چشمگیر صادرات مرزهای پرویزخان و شیخ صله نخواهد شد، زیرا به احتمال یقین در صورت بازگشایی این دو مرز برخی کالاها همچون کاشی، سرامیک و کالاهای مشابه کالا و سیله حمل از حریم کردستان برای این نوع محمولات وجود ندارد از این مرزها خارج خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار