حیدری مقدم گفت: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم ما در حوزه سلامت اجتماعی افتتاح کیلینک مشاوره جنسی بود که می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات زناشویی و طلاق زوجین مؤثر باشد که امروز خوشبختانه با راه‌اندازی این کلینیک مشاوره‌ای دغدغه‌های این حوزه نیز پوشش داده شد.
کد خبر: ۸۶۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 18 June 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از افتتاح و راه‌اندازی ۴ پروژه اثرگذار در بخش‌های مختلف دانشگاه با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

دکتر رشید حیدری مقدم در آیین افتتاح پروژه‌های دستگاه اکوکاردیوگرافی مرکز قلب فرشچیان، کلینیک مشاوره جنسی و تحویل ۸ دستگاه آمبولانس به مراکز اورژانس استان اظهار کرد: در بین همه اخبار ناخوشایندی که در فضای کرونایی این روز‌ها شنیده می‌شود چهار خبر خوش در دانشگاه علوم پزشکی همدان رخ داده که مایه مسرت و البته افتخار دانشگاه در مسیر ارائه خدمت به مردم عزیزمان خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز هشت دستگاه آمبولانس پیشرفته اسپرینتر هر یک به ارزش دو میلیارد تومان در سطح استان توزیع شد، نکته درخور توجه در این رابطه این است که ناوگان خودرویی ما از سال ۹۲ تاکنون گام‌های خوبی در مسیر نوسازی و به روز شدن تجهیزات برداشته به طوریکه در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در سطح استان فعال شده‌است.

دستگاه اکوکاردیوگرافی راهگشای تشخیص بیماری دریچه‌ای و مادرزادی قلبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به فعال شدن اورژانس هوایی استان بیان کرد: از زمان راه‌اندازی تاکنون نزدیک به ۳۵۰ پرواز در جهت جابه جایب بیماران داشته‌ایم و این اتفاق مبارکی در راستای تسریع انتقال بیماران و مصدومین تصادفات و سوانح است.

وی افزود: راه‌اندازی دستگاه اکوکاردیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان دومین خبر ارزشمند دانشگاه در ایام شیوع کرونا است که وجود آن موجب تعمیق خدمات به بیماران قلبی و عروقی خواهد بود و این دستگاه در ۱۰ استان مجاور ما نمونه ندارد و می‌توانیم از این ظرفیت برای کمک به بیماران دیگر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

حیدری‌مقدم ادامه داد: این دستگاه اختلالات دریچه‌ای و مادرزادی قلبی را تشخیص داده و در درمان بیماران اثرگذاری بالایی دارد که با اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان خریداری و راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم ما در حوزه سلامت اجتماعی افتتاح کیلینک مشاوره جنسی بود که می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات زناشویی و طلاق زوجین مؤثر باشد که امروز خوشبختانه با راه‌اندازی این کلینیک مشاوره‌ای دغدغه‌های این حوزه نیز پوشش داده شد.

کلینیک مشاوره جنسی، بی‌نظیردر منطقه غرب کشور

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه با بیان اینکه در بخش دولتی کشور این نخستین کلینیک در منطقه غرب کشور است که در این زمینه فعالیت می‌کند، گفت: کلینیک مزبور بسیار مجهز و پیشرفته بوده که با هزینه‌ای افزون بر چهار میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین خبر خوش در دانشگاه علوم پزشکی همدان نصب سی تی اسکن ۱۶ اسلایس است که در شهرستان رزن راه‌اندازی خواهد شد و هزینه‌ای افزون بر شش میلیارد تومان دربرداشته است.

حیدری‌مقدم در بخش دیگری به نگرانی‌های عمیقی که در زمینه شیوع کرونا ایجاد شده اشاره و بیان کرد: هم تعداد بیماران و هم گستره شیوع این بیماری در روز‌های اخیر افزایش یافته که یکی از دلایل آن این است که سه استان هم‌جوار ما در زمره نقاط پرخطر و قرمز کشور هستند و متأسفانه تردد و رفت و آمد با اهالی این سه استان بیشتر شده‌است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد شیوع کرونا در حال حاضر از تجمعات و محافل خانگی نظیر عروسی‌ها، میهمانی‌ها، مسافرت‌ها و ... گزارش می‌شود، گفت: به هیچ عنوان شدت بیماری کاهش نیافته و ویروس ضعیف نشده و فصل گرما نیز از بین برنده آن نبوده است و همچنان بیماری‌زایی بالایی از آن منشعب می‌شود بنابراین از همه هم‌استانی‌ها تقاضا داریم در رعایت اصول بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک غفلت نورزند تا دچار این ویروس منحوش نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌داند تا چند وقت و به چه شکل ناچار خواهیم بود با این ویروس سرکنیم و چه زمانی درمان یا واکسن قطعی آن کشف می‌شود بنابراین باید بیاموزیم با این ویروس زندگی کنیم و زندگی در شرایط کرونایی را تمرین کنیم به طوری که هم اقتصاد و معیشت مردم حفظ شود و هم سلامت افراد به مخاطره نیفتد.

توزیع ۸ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ مدل ۹۹

تعداد هشت دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ مدل ۹۹ هر یک به ارزش دو میلیارد تومان نیز از مقابل یادمان شهدای دانشگاه علوم پزشکی به اورژانس شهرستان مختلف استان توزیع شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در حاشیه این برنامه اظهار کرد: آمبولانس پیشرفته یکی از ابزار‌های اساسی در ارائه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی به مردم است.

دکتر حبیب معصومی با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تعداد ۷۲ دستگاه آمبولانس بنز تحویل دانشگاه شده است، گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد ناوگان اورژانس استان دارای عمر کمتر از هفت سال هستند و در حال حاضر حدود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون با درنظر گرفتن توزیع امروز در مجموع ۶۴ دستگاه آمبولانس جدید از انواع بنز اسپرینتر ۳۱۴، بنز اسپرینتر ۳۱۵ بدون کمک، بنز اسپرینتر ۳۱۵ کمک دار، تویوتاهایش و تویوتا‌های لوکس در اختیار شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا قرار گرفته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه افزود: در این مدت هشت دستگاه آمبولانس جدید نیز در اختیار دانشکده علوم پزشکی اسدآباد قرار گرفته است و از سال ۹۲ تاکنون در مجموع ۲۵ دستگاه از آمبولانس‌های موجود اورژانس استان به علت عدم نیاز به مراکز درمانی تحویل و یا بعضا اسقاط شده اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۳ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۴ مربوط به قبل از سال ۱۳۹۲ در اختیار اورژانس استان قرار داشته و فعال است و به نوبت به صورت اساسی بازسازی و نوسازی می‌گردند.

معصومی ادامه داد: در مراسم امروز با حضور رئیس دانشگاه هشت دستگاه بنز اسپیرینتر ۳۱۵ مدل ۱۳۹۹ در اختیار شهرستان هندان و کبودراهنگ دو دستگاه بهار، رزن، فامنین و تویسرکان هر کدام یک دستگاه فرار می‌گیرند که ارزش این آمبولانس‌ها ۱۶۰ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع ۹۷ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و اتوبوس اتاق عمل و یک فروند بالگرد به شکل اجاره در اختیار اورژانس دانشگاه قرار دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه با بیان اینکه تعداد ۳۳۹ مأموریت توسط اورزانس هوایی انجام شده است، گفت: دو روز گذشته آخرین مأموریت توسط اورژانس هوایی انجام شده است که مربوط به تصادف دو پراید در محل محور رزن به درگزین بود و در مجموع پنج فوتی داشت و بالگرد دو بار با مراجعه به رزن مصدومان را به مرکز آموزشی درمانی بعثت منتقل کرد.

وی خاطرنشان کرد:شهرستان رزن پد بالگرد ندارد و به این منظور در روز‌های آینده جلسه‌ای برای راه اندازی پد بالگرد در این شهر رزن برگزار و در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

معصومی بیان کرد: در سالجاری ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس تویوتای جدید برای کل کشور سفارش داده شده و مقرر شده است ۲۵ دستگاه در اختیار اورژانس دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گیرد.

کلینیک سلامت جنسی و مشاوره تخصصی افتتاح شد

کلینیک سلامت جنسی و مشاوره تخصصی نیز امروز در محل سابق بیمارستان امام، کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی امام خمینی (ره) افتتاح شد.

رئیس دانشگاه و هیئت همراه از اتاق‌های نوروفیدبک، بیوفیدبک، معاینه و ارزیابی این کلینیک بازدید کردند و پیشنهاد‌هایی را به منظور ارائه خدمات مطلوب و بی‌نظیر در کشور که با روش‌های علمی و تکنیک‌های مورد تایید است را مطرح نمودند.

متخصص اعصاب و روان فلوشیپ فوق‌تخصصی سایکوسکسولوژی اختلالات جنسی و روح درمانی با معرفی تجهیزات موجود در این مرکز اظهار کرد: دستگاه‌های موجود از تکنولوژی روز دنیا در زمینه اختلالات جنسی برخوردار است و از نظر اتحادیه اروپا تایید شده است.

دکتر محمد حقیقی با ارائه توضیحاتی در مورد خدمات مربوط به نوروفیدبک و بیوفیدبک در زمینه اختلالات خانم‌ها و آقایان یادآور شد: این دستگاه‌ها با هزینه‌ای بالا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و در بخش دولتی برای ارائه خدمات تهیه شده است.

وی با اشاره به روند رو به طلاق در جامعه و مطرح بودن مشکلات جنسی به عنوان یکی از عوامل اصلی این موضوع افزود: مراجعه‌کنندگان و زوجین در فضای آرام با درمانگر گفتگو می‌کنند و بهترین خدمات مشاوره‌ای را دریافت خواهند کرد.

وی هدف از تشکیل کلینیک خانواده را توجه به موضوعات اجتماعی در راستای تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون سیاست افزایش نرخ جمعیت مورد توجه است و در این راستا مشکلات زوج‌های مراجعه‌کننده که بر نرخ جمعیت موثر است، بررسی و چاره‌اندیشی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به درهم تنیدگی رضایت جنسی و رضایت رابطه زوج با یکدیگر و اثر رضایت جنسی بر پایداری زندگی زناشویی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور ما طلاق روند رو به رشدی دارد به نظر می‌رسد توجه به مسائل جنسی امری اجتناب‌پذیر است بنابراین انجام مداخلات برای درمان و پیگیری از پریشانی زناشویی با هدف قراردادن روابط جنسی و ارتقای سلامت جنسی ضروری است.

وی با تأکید بر اهمیت پرداختن به موضوع مشاوره سلامت جنسی در محیطی تخصصی و علمی، خاطرنشان کرد: ارائه این خدمت در بخش دولتی و با تعرفه دولتی بی‌نظیر است و افزون بر ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات در این مرکز فراهم شده است.

دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی مرکز قلب و عروق فرشچیان راه‌اندازی شد

دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان با حضور رئیس دانشگاه و مسئولان و کادر درمان این مرکز افتتاح و راه‌اندازی شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان در آیین افتتاح و راه‌اندازی این دستگاه اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی فرشچیان پیشتر در زنجیره درمانی و تشخیصی در غرب کشور اول بود و حالا با ورود این دستگاه در سطح مراکز سطح اول کشور قرار گرفتیم و تقریبا برای هیچ امر تشخیصی نیاز به ارجاع به دیگر استان‌ها نداریم.

دکتر منافی با بیان اینکه راه‌اندازی اکوکاردیوگارفی در بخش استرس اکو و اکومری (بخش غیرتهاجمی قلب) روند تشخیص و درمان بیماران قلبی را بهبود می‌بخشد گفت: این دستگاه که به همت رئیس و معاونین دانشگاه تأمین اعتبار شده است نیاز استان و حتی استان‌های هم‌جوار را در تشخیص مشکلات بیماران قلبی پوشش می‌دهد.

متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوی این مرکز نیز اظهار کرد: دستگاه اکوکاردیوگرافی قابلیت بیشتری برای تشخیص و تکمیل برنامه درمانی بیماری‌های دریچه‌ای و مادرزادی قلب و عروق ایجاد کرده است که تأثیر بسزایی در روند درمان آن‌ها خواهد داشت.

دکتر نکیسا خوانساری با اشاره به اینکه دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی نیاز بیماران را در تنها مرکز قلب و عروق استان تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار کرد: این دستگاه در منطقه غرب کشور نیز نظیر نداشته و یافته‌های آن با نتایج ام آر آی قلبی برابری می‌کند بر این اساس می‌توان برنامه دقیق‌تر و منظم‌تری برای درمان بیماران در این رابطه اعمال کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار