کد خبر: ۸۶۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 18 June 2020

 

گروه استان‌ها- نماینده مردم رشت جلوگیری از واردات بی‌رویه چای و برنج را ضروری خواند و گفت: گیلان علاوه بر این دو محصول استراتژیک، فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد.

 
نماینده مردم رشت: لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه چای و برنج در سال «جهش تولید»؛ گیلان فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد

تابناک/سید علی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، جلوگیری از واردات بی‌رویه چای و برنج، تکیه بیشتر به داشته‌های داخلی و زمینه‌سازی برای توسعه مزیت‌های اقتصادی استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: گیلان علاوه بر این دو محصول استراتژیک، فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و شعار راهبردی جهش تولید را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: گیلان موهبت‌های بسیار زیادی در بخش‌های کشاورزی و گردشگری دارد که در صورت توجه ویژه‌تر به آن‌ها زمینه‌های ارتقاء سطح اقتصادی استان فراهم می‌شود.

آقازاده توسعه ظرفیت‌ها را امری لازم و ضروری تلقی کرد و با بیان اینکه باید در راستای ارتقاء تولید گام‌های عملیاتی‌تری برداشته شود تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با بهره‌گیری از منابع کشاورزی، صنعت و بخش گردشگری در گیلان از تمام فرصت‌هایی که در استان وجود دارد برای ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کنیم.

وی دریا، نوار ساحلی پهناور، منابع‌طبیعی و جنگل را از جمله حوزه‌های اقتصادی که می‌تواند در جهت ارتقاء تولید نقش اساسی داشته باشد دانست و ابراز داشت: اراده لازم در گیلان برای بهره‌مندی از مزیت‌های اقتصادی و داشته‌های استان وجود دارد از طرفی تلاش تمام نمایندگان گیلان نیز بر همین امر مهم معطوف است.

نماینده مردم رشت در مجلس بررسی نقاط ضعف و قوت اقداماتی که در گذشته در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر حوزه‌های استان گیلان انجام شده است را متذکر شد و اظهار داشت: با توجه به شعار جهش تولید، امسال جدیت بسیار خوبی نیز برای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات در استان گیلان مشاهده می‌شود.

آقازاده اولویت‌های نخست استان گیلان را که باید با جدیت تمام به آن پرداخته شود را دو موضوع اشتغال و مسائل معیشتی مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی از جمله مؤلفه‌‎های مهم توسعه هستند که باید با تمرکز بهتر بر روی این موضوعات، وضعیت مطلوب‌تری در استان حاکم شود.

نماینده مردم رشت در مجلس یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کارآمدی مجلس یازدهم را تکیه بر روی مسائل نظارتی آن تلقی کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی و اقتصادی گیلان باید حوزه کشاورزی استان بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و از سوی دیگر مشکلاتی که برای توسعه در این بخش‌ها وجود دارد حل و فصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار