کد خبر: ۸۶۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 17 June 2020

حضور بهمنیار در المپیک در هاله ای از ابهام

تابناک/ سارا بهمنیار کاراته کای جوان استان گیلان که سهمیه المپیک را کسب کرده بود با تاخیر یکساله بازی های المپیک، حضورش در این المپیک به اما و اگر کشیده شده است.

سارا بهمنیار که طی چند سال اخیر درخشش خیره کننده ای داشته و به عنوان اولین بانوی تاریخ کاراته استان گیلان موفق به کسب مدال جهانی شده است، اواخر سال گذشته توانست سمهیه المپیک را نیز کسب کند تا در این خصوص نیز اولین بانوی گیلانی راه یافته به مسابقات المپیک باشد.

با شیوع کرونا، رقابت های کاراته وان مراکش که برای کسب سهمیه المپیک بود، لغو شد و بنا به تصمیم فدراسیون جهانی کاراته امتیازات و رتبه بندی کاراته کاران محسوب و در نهایت نفرات راه یافته به المپیک نیز معرفی شدند که سارا بهمنیار نیز با توجه به رتبه ای که داشت،  موفق شد این سهمیه را کسب کند.

اما با توجه به تاخیر یکساله در برگزاری رقابت های المپیک ۲۰۲۰ ژاپن، فدراسیون جهانی کاراته تصمیم گرفت تا دوباره رقابت های کاراته وان مراکش را که گزینشی المپیک می باشد، برگزار کند که با توجه به این امر، بهمنیار باید در این رقابت ها حضور یافته و با کسب رتبه مناسب در این رقابت ها، شانس کسب سهمیه را بیابد.

با این وجود و تصمیم جدید فدراسیون جهانی کاراته در برگزاری مجدد رقابت های گزینشی، کار برای کاراته کار جوان  گیلان و کشور سخت شد اما تصاحب مجدد سهمیه المپیک برای سارا بهمنیار دور از دسترس نیست و این کاراته کار می تواند با غلبه برابر رقبای خود در مسابقات مراکش، حضور خود را به عنوان اولین بانوی گیلانی در رقابت های المپیک مسجل کند.

سارا بهمنیار روز چهارشنبه در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پیش از تصمیم فدراسیون جهانی برای تکرار رقابت های کاراته وان مراکش در راه کسب سهمیه المپیک توکیو، ‌حضورم در المپیک قطعی بود اما با شرایط فعلی باید در آن مسابقات نیز به میدان بروم تا جایگاه خود را در رنکینگ تثبیت کنم.

وی افزود: هم اینک در رنکینگ جایگاه خوبی دارم و درصورتی که همان عملکردم در رقابت های کاراته وان را به نمایش بگذارم، می توانم یکی از ملی پوشان کاراته ایران در المپیک توکیو باشم که امیدوارم در نهایت نیز این اتفاق بیافتد و سهمیه المپیک را کسب کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر امتیازم ۵۶۴۷ است و نفر بعد از من ورزشکاری از کشور اتریش است که ۵۱۹۷ امتیاز دارد و با توجه به این اختلاف امتیاز و اینکه این ورزشکار رقابت های قهرمانی اروپا را نیز پیش رو دارد، شانس من برای حضور در المپیک بالاست.

بهمنیار ادامه داد: رسیدن به المپیک بخشی از مسیر ماست که در این راستا تمام تلاش من و سایر ملی پوشان این است که در المپیک نیز بهترین نتایج را کسب کنیم و گرچه میدان المپیک متفاوت با رقابت های جهانی یا آسیایی است ولی کاراته ایران در جهان شناخته شده و بهترین نتایج را در توکیو می خواهد، البته رقابتهای المپیک مهمترین مسابقه در جهان است و برترین ورزشکاران در آن حضور می یابند و در رشته کاراته نیز زبده ترین کاراته کاران جهان شرکت کرده و با هم رقابت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به واسطه شیوع ویروس کرونا، ‌تمرینات خود را به صورت انفرادی دنبال می کنم و خیلی دوست دارم زودتر به شرایط مسابقه برگردم و با کسب سهمیه المپیک، جوانترین کاراته کای ایران در توکیو باشم.

وی تصریح کرد: این شرایط که باید در خانه بمانیم تا این بیماری کنترل و ریشه کن شود،  فرصت خوبی برای ما ورزشکاران است تا با دیدن فیلم های مسابقات، بیشتر به آنالیز حریفان خود بپردازیم و من نیز از این فرصت نهایت استفاده را بردم.

وی اظهار کرد: البته کسب سهمیه المپیک بسیار سخت است و ورود به این رقابتها نیز برایم افتخار محسوب می شود چون پس از دو سال رقابت فشرده، می خواهم این سهمیه را کسب کنم که کسب سهمیه در کاراته هم بسیار دشوار است و تاکنون نیز مسابقات زیادی را پشت سر گذاشتیم ولی امیدوارم که در نهایت بتوانم سهمیه حضور در المپیک را بدست آورم.

سارا بهمنیار کاراته کای گیلانی تاکنون مدال های زیادی را کسب کرده که از جمله آنها کسب مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش، مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو، مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن است.

وی همچنین در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار