کد خبر: ۸۶۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 17 June 2020
 

مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (چهارشنبه ۲۸ خرداد ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در سیاهکل دستگیر شد

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در پی ارجاع نیابت قضایی از استان آذربایجان شرقی به استان گیلان مبنی بر دستگیری یک کلاهبردار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با به کارگیری شگرد‌های خاص پلیسی و اشراف اطلاعاتی، محل اختفای متهم در شهرستان سیاهکل شناسایی و این کلاهبردار در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بر اساس محتویات پرونده، متهم به عنوان مسئول خرید یکی از سازمان‌ها با جلب اعتماد، مبلغ ۲۰ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال برای خرید اجناس دریافت و اقدام به فرار کرده بود.

سردار ملکی با اشاره به متواری بودن متهم به مدت یک سال تصریح کرد: کلاهبردار ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و به مرجع قضایی معرفی شد.

او با تاکید بر توجه بیشتر مردم به هشدار‌های انتظامی در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان منزل در بندر انزلی

سرهنگ سید جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندرانزلی از انهدام باند سارقان منزل با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در بندر انزلی، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از تحقیقات و تعقیب سرنخ‌ها، متهم اصلی این پرونده شناسایی شد، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی دقیق صحنه‌های وقوع سرقت و تحقیقات میدانی، هویت متهم و مخفیگاهش را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، ادامه داد: متهم ۲۷ ساله در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات پلیس ضمن معرفی ۲ همدستش به ۱۲ فقره سرقت منزل در بندر انزلی اعتراف کرد.

سرهنگ جوانمردی بیان کرد: ۲ همدست ۳۲ و ۳۵ ساله این سارق نیز شناسایی و با هماهنگی قضایی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

او با اشاره به اینکه از مخفیگاه سارقان ۳ دستگاه جارو برقی، یک دستگاه بخارشور، یک دستگاه سنگ فرز، یک دستگاه دیلرشارژی، یک دستگاه اجاق گاز و یک سرخ کن و ۱۰۰ کیلو برنج کشف شد، گفت: با اعترافات متهمان ۵ مالخر نیز در این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بندرانزلی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند، تصریح کرد: عدم قفل کردن درب منزل و نبود حفاظ مناسب در پنجره‌ها نفوذ به منزل را برای سارقان تسهیل می‌کند.

کشف بیش از ۱۲ هزار عدد باطری قاچاق در لاهیجان

سرهنگ قاسم جانعلی پور، فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: ۱۲ هزار و ۸۳۰ عدد باطری قاچاق به ارزش ۲۹۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شده است.

او افزود: با هدف حمایت از تولیدات داخلی و برخورد با سودجویان، طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان لاهیجان اجرا شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در اجرای این طرح، کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی انجام شده از وجود باطری‌های قاچاق در یکی از باربری‌های اطراف شهرستان لاهیجان مطلع شده و با هماهنگی قضایی به این مکان اعزام شدند.

سرهنگ جانعلی پور بیان داشت: ۱۲ هزار و ۸۳۰ عدد باطری قلمی و نیمه قلمی قاچاق در بازرسی از محل مورد نظر کشف شد.

او با اشاره به اینکه در این رابطه متهم ۵۲ ساله دستگیر و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد، تصریح کرد: ارزش باطری‌های کشف شده توسط کارشناسان، ۲۹۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار