کد خبر: ۸۶۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 16 June 2020

لایروبی بندر آستارا آغاز شد

تابناک/مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از آغاز لایروبی کانال بندر آستارا برای برداشت ۴۰۰ هزار متر مکعب مصالح بستر و تسهیل تردد و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ خبر داد.

حمیدرضا آبایی عصر دوشنبه در آغاز لایروبی بندر آستارا گفت: این کار با صرف ۲۷۰ میلیارد ریال و در مدت ۶ ماه طول انجام خواهد شد و عمق مناسب برای پهلوگیری انواع کشتی ها لازم است.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی باید عمق کانال بندر آستارا را ایجاد و جهت استفاده در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار دهد و مصالح حاصل از لایروبی، در احداث راه آهن آستارا-رشت و جاده ترانزیتی آستارا- آستارا استفاده خواهد شد. 

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید برخی زیرساخت‌های بندر آستارا را تامین کند و بارچینی کالا را بر اساس ضوابط بندر انجام داده و ورودی بندر را بهسازی کند.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

شهرستان مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در سال گذشته ۱۵۰ هزار تن کالا در بندر آن تخلیه و بارگیری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار