گزارش تابناک خوزستان از نجات گوجه های برزمین مانده در مزارع؛
کشاورزی شغل نفس گیر و پرهزینه ای است؛ از زحمت بذرکاری و مراقبت از نشاء و آب یاری دایمی گرفته تا هزینه شخم و آماده‌سازی زمین و دستمزد کارگر. وقتی هم که محصول به ثمر نشست هزینه های جدید رخ نمایی می کنند اینجاست که بسیاری از کشاورزان در برداشت محصول خود عاجز هستند و گاهی زمین‌های خود را رها می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳ 16 June 2020

تابناک خوزستان:

اصلان بزاز

کشاورزی شغل نفس گیر و پرهزینه ای است؛ از زحمت بذرکاری و مراقبت از نشاء و آب یاری دایمی گرفته تا هزینه شخم و آماده‌سازی زمین و دستمزد کارگر. وقتی هم که محصول به ثمر نشست هزینه های جدید رخ نمایی می کنند اینجاست که بسیاری از کشاورزان در برداشت محصولِ خود عاجز هستند و گاهی زمین‌های خود را رها می‌کنند و یا محصولات خود را با کمترین قیمت در اختیار کارخانه رب قرار می‌دهند.

 

یک تیر و چند نشان گروه های جهادی در عرصه ی کشاورزی

 

بهار سال گذشته که سیل مهمان ناخوانده ی خوزستان شد؛ کشاورزان خسارت سنگینی بابت این واقعه متحمل شدند و بسیاری از آن ها محصول خود را بر اثر سیل از دست دادند، امسال نیز  با پایین آمدن قیمت گوجه و سوءاستفاده دلالان، برخی کشاورزان محصولات خود را با قیمت بسیار نازلی به فروش گذاشتند و برخی دیگر که از پرداخت هزینه ی کارگر و تهیه سبد و باربری عاجز بودند زمین ها را در سایه عدم حمایت به حال خود رها کردند.

یک تیر و چند نشان گروه های جهادی در عرصه ی کشاورزی 

 

یک تیر و چند نشان گروه های جهادی در عرصه ی کشاورزی

 

اما این تمام ماجرا نیست! وقتی نیروهای جهادی از این مسیله خبردار شدند دست در دست کشاورزان نهادند و با گفتن یک «یاعلی» این بار سنگر خدمت را در زمین های کشاورزی عَلَم کردند و کمر همت به زدودن این غم بستند تا از خُسران کشاورزان جلوگیری شود.

 

 

 یک تیر و چند نشان گروه های جهادی در عرصه ی کشاورزی

مسئول قرارگاه جهادی حضرت بقیه‌الله عجل الله تعالی فرجه در گفت و گو با تابناک خوزستان با اشاره به این اقدام جهادی اظهار داشت:  کشاورزان با فروش محصول خود به قیمت پایین که حدود هر کیلو ۳۰۰ تومان بود، بسیار متضرر می شدند و حتا قادر به پرداخت هزینه های کارگران، بارگیری، باربری و هزینه های جانبی نبودند همین مسئله باعث شده بود که محصول خود را برروی زمین رها کنند و  برای برداشت آن اقدامی نکنند، پس از اطلاع دوستان ما در قرارگاه جهادی، توافقی مبنی بر همکاری در برداشت گوجه با این کشاورزان انجام شد و با همکاری مردم، بسیجیان و طلاب بسیاری از هزینه ها به طور کامل حذف گردید.

 

یک تیر و چند نشان گروه های جهادی در عرصه ی کشاورزی

 

حجت‌الاسلام امین ذوالفقاری افزود: گروه های جهادی با ظرفیت بیش از 70 نفر در روز و به صورت کاملا رایگان به کشاورزان یاری رساندند و در نهایت ما توانستیم از طریق اطلاع رسانی در فضای مجازی و خیرینی که شناخته شده بودند؛ بدون کمک هیچ گونه ارگان دولتی و تنها از محل کمک های مردمی گوجه ها را با قیمت منصفانه ای از کشاورزان خریداری کنیم.

به گفته ی وی در راستای ایجاد بستر کسب و کارهای روستایی این محصولات به صورت رایگان بین خانواده های نیازمند استانی توزیع گردید تا با تهیه رب گوجه کمکی به امرار معاش آن ها شده باشد.

یک تیر و چند نشان گروه های جهادی در عرصه ی کشاورزییک تیر و چند نشان گروه های جهادی در عرصه ی کشاورزی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار